Någon som har en endive?

Det är åter dags för Tinas Cookalong. Jag & Erik var en runda på Ica maxi och handlade allt från ananas till skållade mandlar. Men endiver fanns inte, inte någonstans! Vi stack till Coop:
"hej, har ni endiver?"
"Öh, hur ser dom ut?"
"Ingen aning, men det ska tydligen vara en grönsak..."

Nepp, dom hade inga endiver. Då lackade vi och körde i alldeles för fort hastighet (ni vet sån där frustrationshastighet) till Grönsakshuset. Inte ens dom hade endiver! Varför heter dom inte grönsakshuset-exklusive-endiver för tänkte jag argt som hastigast. Vafan är det för idiotisk grönsak som ingen vill köpa in? Lär ju vara svinäcklig. Vi träffade iallafall en sjukt kunnig grönsaksgubbe som drog slutsatsen att vi förmodligen skulle steka grönsaken. Då sålde han på oss två, ja, jag kommer inte ihåg vad det heter men det är rött och ser ut som sallad. Han kallade det iaf rosé-någonting.

Det här kommer att gå sjukt bra. Jag är så jävla taggad! Jag ska sniffa dextrosol vid sju-tiden så att valfri tjackpundare framstår som valiummissbrukare jämfört med mig.

KOM IGEN TINA! Bring it on.


Såhär ser endiver ut och nu när jag ser dom känner jag igen dom från tiden jag jobbade på Ica i kassan. Det var den där "gröna konstiga saken" som jag brukade knappa in som salladslök, fänkol eller "övriga varor, 9,90kr" beroende på humör.
Den svenska hummern kan bli 50 centimeter lång och väga upp till 5 kilo. Den amerikanska hummern kan bli mer än 12 kilo tung.


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Patrick Bateman äter sjukt mycket endiver i American Psycho (boken alltså).

2009-10-20 @ 18:34:10
Postat av: Pontus

Ere sant? Det måste jag börja göra också då. Han är ju min förebild. Hoppas det är gott...

Postat av: Lindberg

Hehe, du får ta och läsa boken också. Den är mycket bättre än filmen.

2009-10-20 @ 19:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback