Tentatider var det ja...

Jag sitter här o läser "Hur Moderna Organisationer Fungerar" Klockan är 21:47, det är onsdag och kåren har öppet. Tillåt mig citera ett stycke ur boken:
"I Argyris teori är det också en premiss att allt avsiktligt beteende motiveras av något som vi vill uppnå. Men tänk om vi inser att det som vi eftersträvar att uppnå, det som driver oss att handla, inte är vad som vi egentligen vill? Att vi egentligen önskar något annat än det som vi tror oss önska?"

Djupt, så fruktansvärt djupt.

*Gäsp*
 
Fan, om man skulle ta och rensa kylskåpet...
...eller surfa in på synsam o kolla glasögon, funtar på att skaffa ett par för syns skull... hohoho...



Nej, för fan! Jag måste sluta hänga med göteborgare och slå ihop boken. Jag ber om ursäkt för göteborgshumorn. Jag drar till kåren, tjoflöjt!
Det var tysken Friedrich Sertüner som 1806 lyckades renframställa den verksamma substansen ur opium. Han döpte ämnet till morfin efter den grekiske sömnguden Morfeus.

Kommentarer
Postat av: Zache

Förbannat lik en viss blivande kunglighet på bilden ;)

2009-03-18 @ 22:40:02
Postat av: Riddare Rosen

Knäpp skjortan, dra åt slipsen, och knäpp kavajen medan du stå unge man ;D

Postat av: Pontus

Zache: haha, hemskt!

Alex boi: Skjortan är ju knäppt ditt tjack. Nu får du ta o ransonera ditt warcraftspelande unge herrn...

2009-03-19 @ 09:48:08
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: malle

Haha Heja ordvitsar!!

2009-03-19 @ 15:21:47
Postat av: Riddare Rosen

Ända upp i halsen?! Isf är det en mycket dålig skjorta du bär herrn ;)

2009-03-20 @ 01:49:06
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se/
Postat av: Pontus

Malle: Det är hemskt!

Alex boi: Äh, dummaste jag hört!

2009-03-20 @ 12:55:50
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback