På stan

Jag går in på Brothers, jag känner hur de två anställda kollar på mig från kassan. I mitt pereferiseende ser jag att hon precis förmodligen ska säga "behöver du hjälp med nåt?". Hennes läppar rör sig, snabbt lägger jag fokus på något långt i fjärran. Jag vill inte ha hjälp. I så fall frågar jag. Ser jag ut som en sån där blyg fjant eller? Svara inte, då skriker jag & skallar tangentbordet. Du vill bara vara trevlig förståss hå hå ja ja...  Som mot varje annan där inne! Jag känner mig inte ett dugg speciell, bara som en i mängden. Som ett dammkorn i Sahara, som en potatis i potatishyllan, som en droppe svett hos närmaste bergsturk.

Det skall vara som på fin restaurang. Personalen skall varken synas eller höras fören man med ett elegant klapp i luften signalerar uppmärksamhet. Det är vad jag kallar service-minded. Diskret, sval & elegant.

Föresten du kassörska med blont hår på Brothers i Skövde, du sa att mina strumpor kostade 100 schpänn två gånger. För er vetskap kan jag förtälja att jag varken är schitzo eller döv.

Eder eleganta surpuppa
Pontus

Francis Ford Coppolas film Apocalypse Now är en hallucinatorisk omarbetning av Joseph Conrads långnovell "Mörkrets hjärta" som kom ut 1902.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

I beg to differ. Personal i affärer bör alltid först hälsa på kunden och sedan erbjuda hjälp. Vid hälsandet skall personalen gärna använda ni-form likt de kontinentala länderna. Svensson-mentalitet och du:ande undanbedes bestämt.

2009-03-04 @ 00:20:01
Postat av: Maria

SKönt inlägg!

Postat av: Pontus

Lindberg: Naturligtvis, vad tänkte jag? ;) haha

Maria: Fan, blev livrädd, trodde det var min ekonomistyrningslärare som hittat hit, puh. Tack x2.

2009-03-04 @ 08:38:32
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Pontus

Lindberg: Naturligtvis, vad tänkte jag? ;) haha

Maria: Fan, blev livrädd, trodde det var min ekonomistyrningslärare som hittat hit, puh. Tack x2.

2009-03-04 @ 08:38:43
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej du, nu sjönk du rejält på min innelista. Man klappar ALDRIG åt personalen på en finare restaurang. Man söker ögonkontakt och om det inte fungerar vinkar man lite lätt. Klappa och knäppa med fingrarna gör man åt hundar och möjligtvis till idioterna på Barolo. Period.

2009-03-04 @ 16:08:13
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Pontus

Jag kan ju inte säga att jag var helt seriös härva men haha, vad har barolopersonalen gjort dig, dom är väl trevliga?

2009-03-04 @ 18:09:27
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra! Nej du, dom är barn av Lucifer. Det har min chef tvingat i mig...

2009-03-04 @ 18:32:43
URL: http://malicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback