hellre en muffin i magen än magen i en muffin

det är vad jag alltid brukar säga.

det är nämligen såhärva, att jag skulle sätta mig o läsa på lite internationell ekonomi till onsdag, men sen kom syrran o sa att vi skulle göra kladdkaka muffins istället. såe, skolan får ta tag i mig imorn istället.

som vanligt när jag o syrran bakar så gör vi allt 50/50, jag menar, jag är ju för jämnställdhet 100%. Lisa bakar, och jag käkar, kan det vara mer rättvist? har hon tur kanske jag drar ett skämt om dvärgar, sånna är kul.

spana in den här ba:
Det var de sju dvärgarna somm skulle besöka påven i vatikanen. När de fick möta
påven frågade Toker:-Jo finns det några dvärg nunnor i vatikanen?-Nej, det tror
jag inte att det finns.De andra dvärgarna började fnissa lite bakom Tokers rygg.
-Finns det några dvärg nunnor i Italien? fortsatte Toker.-Nä du Toker det tror
jag inte, svarade påven. de andra dvärgarna började nu fnissa lite högre bakom
Tokers rygg.-Jo Påven finns det några dvärg nunna någonstans i hela världen?
-Nä det har jag svårt att tro. Nu började de andra dvärgarna att gap skratta och
kloker utbrast:- Toker har satt på en pingvin!

HAAAAAAhahahaahha, kul va? fy farao, att driva med och om dvärgar är det roligaste som finns!


Men appro på ingenting (eller jag kom o tänka på en mp4 jag skulle köpa som var slut),  Siba måste ju vara de sämsta företag som finns, jag fattar inte att de fortfarande inte lyckats gå i kunkurs, bara det är ju en sensation.
jag menar, hederskodex för personalen måste ju vara följande:

* Du skall först och främst vara en asocial person med kontaktsvårigheter.
* Det skall inte gå att resonera med dig på ett normalt sätt eftersom du alltid vet bäst.
* Hifi kunskaper undanbedes.
* Övriga kunskaper om någonting som drivs med el undanbedes.
* Du skall inte behärska något språk, inte ens svenska.
* Du skall vara arrogant mot alla kunder och undvika allt vad service heter.
* Du skall aldrig berätta vad reparationer kostar, det skall komma som en överraskning förkunden.
* Du skall inte ta någon som helst hänsyn till kundens behov utan bara sälja saker som ingenannan vill köpa, till högsta möjliga pris.
*Ljug alltid när kunder vill ha hjälp, frågar dom om det den senaste tekninken, erbjud en 1975 års luxor skivspelare till femdubbelt pris.
* Annonsera ut massor med varor i reklamblad, men se till att ingenting finns hemma och meddela att det inte kommer hem till butiken förrän tidigast två veckor efter erbjudandeperiodens slut.
* Om kunden klagar, bli vansinnig på dom och be dom vänligt men bestämt att fara åt helvete.
* Om ni skall lagerföra varor se till att det är märken som: Sonab, mark, saba,unisef, soundmaster, elektrosound etc. saker som garanterat pajar efter 2 veckor.
* Ge fan i allt vad konsumentlagar är, två veckors garanti gäller här, skall man ha längregaranti så erbjuder vi en treveckors påläggsgaranti föär 75 procent av inköpsvärdet.
* Alla fel som uppkommer har kunden stått för, tex om bildröret saknas på en TV och garantiplomben är orörd, så har givetvis kunden hittat ett smart sätt att ta sig in i TV:nutan att röra denne.
* Skriv otydliga garantisedlar såsom: Garantin på denna apparat gäller enbart om skadan orsakats av montören på fabriken i fillippinerna, och om detta skall bevisas så måste du ha en livefilm på när felet orsakades samt fyra vittnen som styrker detta och underskrift från montören att det var hans fel, för om det inte var meningen att skadan skulle ske så gills inte garantin.
* Till sist: Le aldrig!

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Med dina skämt är det inte konstigt att google-annonserna på din blogg handlar om kognitiv terapi för depressioner och behandlingshem för missbrukare...

2007-03-05 @ 19:35:59
Postat av: Pontus

haha, den var kul faktiskt ^^
men ehm vahetereee, du har ju ingen humor annars ju.... eller kan du nåt bra dvärgskämt?

Postat av: Jan

Hej!
Det här var kul!
Jag jobbar på Siba och tycker att du har sammanfattat det hela ganska bra, misslyckad kundkontakt.
Ska visa till personalen. Vi ska bara tvärtom. :-)

2007-03-15 @ 23:48:34
Postat av: Haakoningebjorg

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!

2010-01-18 @ 13:45:40
URL: http://haakoningebjorg.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback