Besök hemifrån

Mors!
 
Förra veckans smått och gott summerat i bilderna nedan:
 
Nils jämrar sig efter att han tagit en tung position i Zambiska Kwacha som inte föll väl ut. Efter att ha svurit högt gled han ner i positionen på bilden som skulle kunna få vilken ergonom som helst att kräkas och så började han muttra tyst och nästan fnittra: "Das ist nicht mein Problem nach dem nächsten Freitag.... Herzlichen Glückwunsch Volkswagen he he he..."
 
 

...plötsligt vaknade bus-Nils till liv och det brukar betyda bekymmer. Ovan ser ni ett klassiskt spratt man kan råka ut för.

I övrigt bytte jag bil förra onsdagen, från den vintermörka till höger till den sommarljusa till vänster. Fräscht och härligt! Ah...
 
 
Sen flög min syster ner på besök, ni ser Lisa på bilden här. Strålande glad!
 
Det var ett litet event under fredagen och visst är det killen på bilden samma snubbe som står till vänster? Iaf så hade dom nån plojgrej för en klädbutik som sålde läderbyxor för ~3500 EUR. Kan vara bra att ha va...
 
Vi investerade i öl istället.
 
Under lördagen tog vi oss in i Tyskland via Moseldalen. Vi var på väg till Mainz för att kolla på säsongsavslutningen. Jag körde bil och fotade vingårdar...
 
...samtidigt som mitt bilsällskap tröttat på mig totalt. Ett sådär betyg till mig själv måste jag säga - jag brukar ju försöka vara rolig, det gick inte alls hem här nej. Asch...
 
Väl på plats i Mainz åkte vi förbi ett par "Keine Parkplätze beim Fussballspiel" och parkerade. Vi rykte i turistkortet. Det får man göra när man har Luxemburg-reggad bil. Arenan ligger för övrigt bokstavligen talat på en åker. Fantastiskt!
 
Det var superbra stämning. Mainz vann över Hamburg med 3-2 och säkrade europacupspel, roligt!
 
På kvällen glodde vi på Eurovision på tysk TV och hade ju läge att rösta på ordentligt. Tyvärr var vi oense eftersom jag ville rösta fram Island och Lisa mest ryckte på axlarna, så vi sket i och rösta. Drygt va?
 
 
På söndagen var det en visa-runt-stan där vi kollade läget. Smack smack smack.
...och så en belgisk våffla på det. SATAN vad gott :D
 
Helgen som kommer ska Svensk-Luxemburgska kulturföreningen ner till Barcelona på hälsoresa. Dock har jag valt att stanna kvar i storhertigdömet då det här är en så kallad "högriskresa" och det står i kulturföreningens stadgar att vi bland annat inte kan åka samma plan hela gänget osv osv. Tim, Nils, Jacob, Elvström och Christian är truppen som ska dit. Det återstår att se vilka som kommer hem. Jag håller tummarna för att det blir en trevlig SPA-weekend.

Kommentarer
Postat av: Kultur

Vi lever efter första kvällen- ser dock svårt ut inför denna, Elvström muttrar om Pasha ...

2014-05-17 @ 16:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback