Det rullar på

Mors!
 
Våren fullkomligt exploderar här i Luxemburg och det tenderar ju att höja humöret på stans invånare - och det är ju roligt. I torsdags var vi bjudna på AW utav Bonnier som också slitit dit lite folk från Netflix, Mcafee, Semantec - en härlig kombo. Jag satt och snackade mycket med en kille som hette Rocco, 50% italienare och 50% fransman. Det visade sig att vi hade ganska mycket gemensamt, han var inte bara tunnhårig utan han hade stenkoll på Martin Dahlin och Thomas Brolin - ja hela VM -94 satt vi och diskuterade. Kul kille!
 
Iaf så var det vinprovning på en argentinsk restaurang senare och det var väldigt trevligt. En av de amerikanska killarna från Netflix vars östrogenhalt var klart dominerande ursäktade sig och sa: "am sorrhy, am gettin sooooo cosy when am drunkh..." och la sina armar runt mig och Nils. Hm. Med ett snabbt steg till höger från min sida så stod han plötsligt och bara hängde på Nils. Plötsligt kysser han Nils på axeln till Nils förtret - det tyckte jag var väldigt roligt, väldigt synd att jag inte var snabbare med kameran...
 
Efter middag och dylikt stack jag, Nils och Frances (Bonnierböna) iväg och tog en drink på ett ställe som hon sa skulle vara "så himla bra". Jag kämpade i mig en klunk, sötsliskigt trams, helvete vad vidrig den var, uh! När hon tagit taxi hem bestämde sig jag och Nils för att ta oss en avrundningsöl på ett ställe som heter Urban, vid det laget stod det fullt av människor ute på gatan och tjoade och hade trevligt. Då gled vår kompis David med flickvän förbi, tog en öl och snackade lite. Vi pratade jobb, först om vår Volkswagen-Scania situation och sedan om UBS där David jobbar, de håller nämligen på att skära ner här i Luxemburg och David blir arbetslös om en vecka (inte för att det går någon nöd på det tjacket eftersom man har 80% av lönen i Luxemburg i ett år i händelse av uppsägning). Iaf så hamnade hans tjej lite utanför samtalet och då ville jag släppa in henne lite eftersom jag är så jävla hygglig men det gick ju sådär. Jag var helt bombis på att hon var au pair - hade liksom haft för mig att David sagt det...
 
"jaja, nog om Scania & UBS, du har det såklart mycket bättre än oss som sitter med ett stabilt jobb som au pair eller hur? Hur går det - flyter allt på?"
Av henne fick jag två höjda ögonbryn som svar och bara total tystnad och av Davids rynkade ögonbryn sa "wooow, red alert red alert - du är ute på hal is!!" så försökte jag snabbt komma tillbaka i matchen o ba:
"eller hur var det - jobbade inte du som au pair?"
"nä... jag är jurist här på bla bla EU-myndighet bla blah, vart fick du au pair ifrån?"
Jag brukar ju på något sätt alltid försöka blanda in humor för att släta över saker och ting men det gick liksom inte så bra...
"jaha jaha, ja nä - David brukar kalla dig 'au pairen' ha ha..."
David: "...Är det nån som vet vad det blir för väder nästa vecka?"
 
Hm. Nä. Fail.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback