Promenera mera

Idag är första dagen som jag inte haft något planerat efter jobbet. När klockan slog hemgång så drabbades jag av ett sånt där "Jaaaa......happ!" Vad göra. Tänka tänka tänka. Äh, jag går en promenix. Tänkt & gjort.
 
Jag vandrade runt i stan och sen i ravinen en sväng hummandes på "aaaaaall byyyy myyyyseeelf" och tog några slöfoton på stället.
 
Men så kom jag på att det skulle vara roligare att gå med något mål, så jag gick ut på jakt efter *tamtararam* vårtecken! Det är ju alltid roligare att göra något med ett fastställt mål och sickna fynd jag gjorde!

Luxemburgisk Maskros? Ja - tydligt vårtecken. Check
 
Knoppar på träden, jajjamänsan. Klart vårtecken!
 
Med det uppdraget slutfört började jag ta mig hemåt och gick förbi turistbyrån och bad de rekommendera lite restauranger och sånt och sa att jag hade tänkt börja spela fotboll och undrade vad de hade för lag i Luxemburg. Ut från turistbyrån gick jag med en 448 sidors bok om olika sporter i Luxemburg. Alldeles nyss såg jag att den till och med var på två olika språk! Både Franska och Tyska. Härlig kvällslektyr va.
 
Sen gick jag vidare och när jag var uppe i ett crescendo av "AaaAaaaAAALL BYYYYYY MYYYYYSELF...." råkade jag snubbla förbi slottet, eller stället där Hertigen av Luxemburg bor dårå. Där står det någon som är ensam på riktigt, (inte sånt där låtsasmartyrkräk som jag själv alltså) han var så ensam att jag var tvungen att fota och hänga ut honom, här är den sorgliga kraken:
Nej, det är ingen vaxdocka.
 
Jaha, det var min torsdag minsann. Imorn är vi några som ska på ölprovning och i helgen är vi ett grabbgäng som ska till Bryssel. Mums! 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kul att få läsa lite vad som händer och du skriver ju så roligt!!

2014-02-07 @ 14:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback