Fas 4 & 3

Alltid är det samma visa innan tenta.

Fas 1, Tycka-synd-om-mig-fasen: Det är AS-mycket man ska kunna och man förstår knappt vad man ska ha det till. Alltså, det är som ett annat språk. "Kommer jag någonsin använda det här i yrkeslivet?" "vad var det nu för stolpskott som sa att studier var kul?" eller "Man kanske skulle tagit ett jobb i industrin istället" är standardfraser som poppar ur individer i tentapluggets gryning.

Fas 2, Målmedvetenhet: Plugget struktureras upp och planeras för fullt. Tentan skall och kommer besegras om alla uppsatta guide-lines följs. En hundring läggs även åt sidan som"kaffebudget".

Fas 3, Panik: Man inser det att, ju mer man läser och förstår så förstår man hur lite man egentligen visste från början. Ens kaffebudget revideras till... 400 schpänn och Larry på plattan kontaktas för billigt tjack.

Fas 4, Hånflinet: Den lilla ödmjukhet som fanns, sipprar sakta ur...Haha, amen eret' schämt eller? Jag kan ju för fan allt. Asså, om inte jag får G... då... haha, då får jag nog VG. Var det här det enda professorn kräver av oss? Eller har han/hon förväxlat oss med en klass full utav ICA-jerrys? Pah! Bring it on, bitch. Jag är dödsredo! Ge mig det värsta du har, min penna är vässad och intellektet skarpt, kom an ba! 

Fas 5: Men-vad-i-helvete?: Fas 5 uppenbarar sig mellan det att tentan lämnas ut i salen tills dess att svaret och betyget kommer. Ett förbryllat minspel och tankar eller ångestfyllda skrik såsom "Var kom det här ifrån?", "Idiotiska tenta, allt är ju cp..?", "öööhhh... Har proffesorn tuggat svamp månne?", "öh-uh... nu blir det krig med csn..." eller "Hur fan kan man rätta så kasst?" är vanligt förekommande citat i det här stadiet.

Personligen ligger jag i fas 4 respektive 3. Har den här regressionstentan på tisdag och matematiska metoder för ekonomisk analys på lördag. Mums filibabba, kan gåeee.



För övrigt fick jag ett obehagligt sms för några timmar sen. "Fotbollsträning imorgon, utomhus 20:30, konstgräs men ta med löparskor". Men! Olyckligtvis uteblir #14, herr Sjögren, från träning i minus 27 på grund av tunga tentastudier. Tralalalalala.....
De första perforerade frimärkena kom 1854. Innan dess var man tvungen att klippa isär dem.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Jag är i fas ett nu!!

Postat av: Max

Första utomhusträningen med Brunnsäng ikväll också :)

2010-01-12 @ 12:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback