Ängeln från Pakistan

Hur många gånger har jag inte skrivit här hur jag önskat mig en liten indier eller pakistanier som ska hjälpa mig i mitt arma liv?

Det är den händelse som hänt idag som är utav religiösa mått! Jag sitter i vanlig ordning i bibblan, klockan är halv 4 och det börjar mörkna ute. Plötsligt dyker en pakistanier upp i mitt pereferiseende, ler, kommer fram och skakar min hand.

Han har varit på typ två av alla våra föreläsningar utav matematiska metoder. Men jag har aldrig pratat med honom, alltså inte ens sagt hej.

Men nu kom han fram och vi började prata, prata massor! Om tentan, om vad han gör i Sverige, om hans pakistanska händer som torkat sönder i vårt torra klimat, men! Mest pratade vi om tentan. Det visade sig att han läst den här kursen förut, fast 1999... Då gick jag i 7an och fick lära mig vad X var för nåt. Somliga har lite försprång...

Iaf, så har han läst massa D-kurser men nu behövde han lite extra poäng och läste det här för att fylla ut hans examen. Det här var jag inte sen med att utnyttja!
"Do you know how do calculate this macroeconomic model by using Cramers rule?"
"yees yees, I tink deres thri zoolutions to this problem... hm... you 'ave to put the equation 3 into equation 2 in order to be able to write the matrix... oh? cramers rule yees yees, put endogenous variables to left and the exogenous to right, then solve for d. Then solve for ypsilon and T, do not touch I and G. Then you do the math, you will find that Y=(t-bT)(2-q)/[a+1-y] blah blah blah"

Det slutade med att han skulle ta reda på svaret på lite fler frågor och så skulle vi ses i bibblan imorn... men så gav han mig läxa också, den jäveln, att lösa en priselasticitet-uppgift som inte han klarade av. Va? Här kommer en superpakistanier och ger mig läxa? :D Gälla schnubbe, för övrigt luktade han konstigt. Men, imorn ska jag pakistanhänga. Avis?
Om du går runt och är rädd för att få en nedfallande satellit i huvudet lider du av kersunotanatofobi.



Kommentarer
Postat av: Malin

Grön av avund...finns inget jag hellre vill ha än en liten pakistanier som lagar mat och pratar gebrockent med en när man känner sig nere. Curry curry!

Postat av: Malin

Grön av avund...Finns inget jag hellre vill ha än en pakistanier som lagar mat och pratar gebrockent med en när man känner sig nere...Curry curry!

2010-01-14 @ 22:58:37
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Pontus

King ;)

2010-01-15 @ 17:58:07
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback