Woohoo! Här händer det saker!

I tisdags satt jag och Nico och åt hamburgare med varsin grogg och sen var han och rotade i sitt skafferi och kom tillbaka med abcint och en flaska jäger. Då plockade jag fram några öl och sedan var kvällen full utav finska dialekter, cross skiing och skratt. Plötsligt kom Erika förbi och höjde på ögonbrynet men föll genast för devisen: "If you cannot beat them, join them".

Likaså Zacharias åkte på samma medicin och sen våldgästade vi Erik för att slutligen hamna i ett tämligen förvirrande fjäderkrig hemma hos Nico. Resultatet påminde om den där dagen i tjernobyl...

Igår lallade undertecknad runt i minus nio och snöyra och ställde sig själv frågan varför man inte hör ett ljud från global warming sympatisörerna för att sekunden senare sparka till en fotboll hård som en glasskål. Det är väl inte meningen att det är foten som ska studsa iväg efter en konfrontation med en fotboll kan man ju tycka...

Hemkommen, svettig och iskall på samma gång med en målmedvetenhet i blicken slängde jag mig i soffan och satte mig bredvid Erika som satt och plånkade på datorn. Efter några ord hit och dit, ett leende här o där och en blick ut på rådande snöstorm så föll det sig så att en resa till Milano blev konsekvensen. Tacksåmycket. Nog kan det vara trevligt med ett miljöombyte i mysiga april :)




För övrigt kom jag nyss tillbaka från en dodgeball-turnering som hifs anordnade, vi var i vanlig ordning ett glatt ekonomgäng som visade upp oss i turneringen. Reslutat från matcherna? Mja, det var så snurrigt där inne att jag inte kommer ihåg nåt alls...

Avslutningsvis vill jag bara töntifiera den där busschauffören i stockholm som gick ut i tv för att han var arg för att bussföretaget hade en slipspolicy som han vägrade följa för att det "är varmt och jobbigt". Jag vill även informera herrn att panta burkar, studera vidare eller starta eget företag utan slipspolicys är möjliga alternativ. Stackars liten :) Puss!
Citatet "I krig och kärlek är allting tillåtet" kommer från boken Don Quijote av Miguel de Cervantes.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback