Ventilering!!!

Jag vill för en gång skull spräcka myten som alla föreläsare/proffesorer sprider ut: "Det finns inga dumma frågor". Vet ni vad? Det gör det verkligen. Det finns så vansinnigt korkade frågor.

Ibland, inte alltför sällan, så märker jag hur både jag och folk omkring mig anstränger sig för att inte släppa ut tunga sucken. Men, visst, det är väl bra att folk frågar - om dom bara hade frågat saker de undrat! De här idioterna som frågar saker bara för att fråga, för att visa upp sig hur "delaktiga" de är, de får mina öron att blöda och min hjärna att kräva tillbaka sekunder av mitt liv.

När vederbörande börjar ställa ännu mera flummiga idiotiska följdfrågor som den inte ens bryr sig själv om svaren så är det väldigt nära för en annan att spontanhandla en elpistol.

Och nu läser jag på aftonbladet att Sahlin vill göra det enklare att komma in på högskolan? Vafan? Då får vi ju ännu fler stolpskott till det här plejset :( Det finns absolut bra folk här. Jag har många begåvade och smarta vänner, men helvete? Skulle jag vara rekryterare skulle jag max anställa 20% i vår klass och nu vill den där järnspikars såssen kasta hit fler! Jag dör.

Puh! Ventilering avslutad.

För övrigt snöar det nu och luftrummen här och där i europa börjar succesivt att öppnas. Kanske hamnar jag i Milano nästa tisdag ändå :)
Skådespelaren och programledaren Anders Lundin är utbildad ämneslärare i historia, geografi och samhällskunskap.

Kommentarer
Postat av: Niclasalva

Your website is extremely interesting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback