En hektisk dag

När klockan slog 14:00 var jag på manpower och på anställningsintervju. Dom har en banktjänst jag är intresserad av. Jag gick dit, sa tjabba och svarade på de sedvanliga frågorna; "varför ska just du ha det här jobbet?" "vilka är dina styrkor/svagheter" osv osv. Hon tyckte iallafall att jag var en intressant profil. Bergis sånt man säger till alla men jag skakade hand, sa hej då och supercyklade bort till Mission 24.

Vårt företag, IPP, är ett företag med 46 anställda som startat ett dotterbolag som bland annat ska designa grejjer i plåt.
Vårt team, jag, Sebbe & Erik blev allierade med tre designingengörer och vårt case bestod egentligen av att komma på idéer, skissa, förklara och visa upp.

Vi ekonomer lämnade ingengörerna vid ritbordet och tog bilen ut till deras industrilokal för att titta på möjligheter och eventuella begränsningar. Det såg bra ut. Vi fick en del idéer. Sen åkte vi tillbaka bollade idéer fram och tillbaka, åt middag, diskuterade, ritade, funderade, beslutade och smygkollade Champions League.
Det är ju halvtid nu kan man säga, vi har nämligen bestämt oss för att sova i sju timmar. Fast. Jag grämer mig lite över att ha vädrat en idé. Sebbe gör det också, å mina vägnar tror jag.

Fan, den är, ju mer jag tänker på det, jävligt bra. Det är en enkel produkt som det finns efterfråga på och inget liknande finns ute på marknaden. Det är Gothia Science Park som står ansvariga för Mission 24 och vi pratade med några representater för dom och... gälla skiiiiiit, dom sa att allt vi presenterar får dom tillgång till. Våra idéer blir deras. Det har vi accepterat redan. Ni vet sånna där grejjer "terms of agreement" man alltid scrollar ner och trycker "next" på.... där stod det tydligen.

Med detta fakta i hand tog vi oss en after work-öl, funderade och tog ett beslut. Denna idé skall inte presenteras imorn. Sårry Larry.


Hos narvalen är det bara hannarna som har ett horn. Det används bland annat vid strider.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Å fasen IPP! Det är ju industiell plåtproduktion det! De är ju från min hemort Lyrestad ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback