Corporate Finance Management

God afton
Ny kurs idag.
Kurser och program har kommit i kläm fram o tillbaka vilket resulterat i att vi bara är 8 på statisiken och 11 på finansiell styrning. Annars brukade det tydligen vara 80 respektive 50. Shyst nu med "privatlärare" ;)

Finansiell Styrning är helt på engelska. Vi är tre svenskar, fem fransmän och tre tyskar. Franskengelska låter väldigt mycket fikus. "scuse me, i dån untersand...."

Vår professor känner jag igen sen tidigare. Han pratar långsamt men är rätt skön.
"In Sweden, we never say "I'm excellent at this or that. But you know what? I've got a lot of knowledge."

"We have also learned that high risk is equal to high reward. One year I acually made 357% on my savings. High risk is quite stupid which makes me an idiot. Therefore, I still work here. Good for you, bad for me, he he he..."

Snart, appro på ingenting så visar dom Lyxfällan! Underbart program. Det får mig att känna att jag skulle kunna dö nu, idag, och ändå varit en lyckad person.
På rektor Dumbledores kontor i filmerna om Harry Potter hänger en del porträtt av stora trollkarlar genom tiderna. Bland annat så hänger där ett porträtt av J.R.R. Tolkiens store trollkarl Gandalf Grå.

Kommentarer
Postat av: Kapitalist Rosenberg

Idag har jag köpt 3 paket cigg och 4 redbull.

Postat av: Pontus

Hade du investerat dom 223 spännen på börsen vid årsskiftet hade du, om investeringen följt index, haft 301,5 kr nu. Det är white-trashigt att röka alex. SLUUTAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

2009-09-04 @ 17:31:35
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback