Det vackraste

Det är väl en smula kontroversiellt att jag sitter här med en morgonlatte och lyssnar på Det vackraste av Cecilia Vennersten när min lägenhet är en miniatyr utav Bagdad innerstad en vecka efter det att USA bestämde sig för att spränga ALLT. Det finns liksom ingen platt yta som det inte står en flaska på. Men! Det är priset man får betala för en trevlig halloween-kväll! 

Zacharias höll glatt i en music-quiz här. Det finns två saker som verkligen inte fastnar i mitt huvud. Det är fakta om bilar och fakta om artister. 

Även fast det inte är mitt område avskyr jag att förlora och har gärna några idéer varför det gick åt skogen. Inte för att jag är någon särskilt bra vinnare heller, men... ;)
Anyway, det var störda frågor och likaså störda svar: 
Zacharias:
"Vad heter artistens brorson? *spelar en låt*"
Erik: "JAG VET! Musse Garganovic Mahala de'nigbar!"
Zacharias: "Rätt svar, dela ut fyra klunkar. Följdfråga! Vad hade artistens brorsons fru för besvär på 80-talet?"
Erik: "JAG VET, JAG KAN! Hon hade hepatit B, herpes och kronisk nackspärr!!!!!!"
Zacharias: "..och för deeeeet för du dela ut 8 klunkar!"

Alltså, vem fan vet sån här information? 

Haha, ska peta upp lite bilder senare. Nu väntar minröjning och corporate finance. Herrå ;)

Puss
Greklands flagga kom till 1833 och har nio ränder, omväxlande vita och blå. Dessa ränder symboliserar mottot "frihet eller död" som på grekiska har nio stavelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback