Välkommen hem

Det finns två fraser jag hört sen jag fyllde 12 från mina föräldrar efter att vi inte synts på länge. Det hade kunnat handla om en vanlig skoldag eller att jag varit bortrest nån vecka. Detta är deras icebreaker. Deras sätt att få kontakt med mig.

Pappa säger alltid: "Hörre du, gräset är högt - du klipper gräsmattan sen va?"
och mamma säger: "Hörre du, ska du inte gå ut och sätta dig i solen med en bok och få lite färg?"

Det är det enda dom säger. Imorn ska jag överaska och klippa gräsmattan före farshan säger till. Vi hade krocketpremiär idag och det behövs klippning. På tisdag är det dags igen. Före champions League. Krocket är ett sätt att meditera. Ett sätt att umgås. Ett sätt att ladda.

United. Finns det en gud åker dom ut med buller och bång!


Måttenheten aln är avståndet från armbågen till fingertopparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback