The Return of the P

God afton. Jag sitter på tåget med destination Skövde, Göteborg efter att ha haft en trevlig avstickare i Uppsala och hemma. Det har varit en fantastisk helg rent vänskapsmässigt, själsligt, alkoholmässigt, kärleksmässigt, ekonomiskt och idrottsmässigt.
Vi spände nämligen på Hölö idag med 5-2 och jag hade äran att scora ett. Alla som spelat fotboll i Södermanland känner till domaren Josef. Han är litet utav en legend. Den som inte fått gult kort av honom har inte spelat och citaten från honom finns det många av;
"Frispark!? Såg du inte?"
"Jak såg, menk kollade på klockhan"

"Det är hörna va?"
"Ja. Eller. Jak ändrhar, den är inkast"
"men va? Får DOM inkast när vi skulle haft hörna?"

Karln har rymt från Solrosens Gruppboende förstår ni - därför är han något labil.


Varför fick jag gult kort liksom?
Ett frustrationens dödsvrål och några synpunkter var allt jag hade. Då var han snabbt framme. Den lille satan.


Den enda film jag sett på bio mer än en gång är sagan om de två tornen. Jag såg den tre gånger ;)



Kommentarer
Postat av: Max

Bra lir idag! Bästa gula kortet ever trodde han skulle ge ett till alla i hela laget så han hade det gjort :D

Postat av: Skötare Kindholm

Arsenal - Chelsea 1-3.



Nu kanske vi kan låta er vinna så ni inte blir allt för ledsna.

2009-05-11 @ 16:03:41
Postat av: Skötare Kindholm

Arsenal - Chelsea 1-4.



Nu kanske vi kan låta er vinna så ni inte blir allt för ledsna.

2009-05-11 @ 16:04:10
Postat av: Micce

Ska tilläggas att Josef är en lika stor legend inom innebandyn;)

2009-05-11 @ 16:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback