Morgonstund

Väckarklockan ringer 08:55. Jag sträcker ut armen, trycker på stopp och rullar ihop mig i fosterställning med täcket som en boll. Efter en djup suck och ett "jaja..." kliver jag upp och sätter på en kastrull vatten, sliter på mig mina Ragnhildmjukisar och slår på 4an på tv:n. Med ögonen halvt slutna går jag mot balkongdörren och drar upp rullgardinen, utbrister ett ARRRRRRGHHHH!!! och blundar med ögonen hårt.  Jag är inte redo att vakna än, men står och blinkar frenetiskt och tittar mot ljuset allt eftersom. Ljustortyr.

Plötsligt kokar vattnet och jag slänger i mandarin/chili-te, slänger mig i soffan med tre huvudkuddar och lyssnar på nyhetsmorgon. I slutet berättar dom att 15 kommuner ska stå på Stockholms central för att få folk att flytta ut till landet, "vart skulle ni flytta då?" frågar den ene reportern till de andra.

"Jag bor faktiskt redan ute på landet, lite utanför linköping" säger den ene
"Jaså ja, jag hm, Göteborg? haha" säger han och alla skrattar, "där kan man ju...

RENSA FISK, skriker jag från soffan och stänger av tv:n snabbt, och så sitter jag där o flinar.


Seriefiguren Tintin heter Tenten på grekiska, Kuifje på holländska, Tan Tan på japanska och helt enkelt Tim på tyska.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Kuifje betyder för övrigt hårtofs på nederländska.

2009-05-29 @ 12:04:17
Postat av: Pontus

Härligt Lindberg!

Fan, min blogg blir värsta kunskapsborgen. Me like...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback