Kort lägesrapport

Provdagen på Gant gick bra. Jag slog ingen iaf. Direkt efter vankades festligheter, kubb, alokohol & kolgrill. Jag känner att dessa Göteborgare von Schövde haft dåligt inflytande på mig, när Calle missade en kubb frågade jag nyfiket: "Ha, är det här det som man kallar för snedfylla? hohoho"

Jag fick många höjda ögonbryn och herregud-va-kasst-skämt-skratt. Det blev iallafall en trevlig afton, kul att se massa gamla ansikten :) Imorn är det match med Bronx och därefter måste jag tillbaka till mina växter, studier och polers. Snubben nedanför, Erik, är ställföreträdande trädgårdsmästare. Vi hördes på telefon häromdan...



"Hallå där!"
"Tjena Pontus, läget?"
"Kanon härva, själv då?"
"Jorå. Dina tomater däremot..." Säger Erik och släpper ut en lång suck och gör en lång konstpaus. Det är något allvarligt nu. Det ligger i luften. Jag känner det.
"...Dom, dom är nog rätt körda du..."
"Happ..."

Jaja. Tur att jag har en sån sund syn på växter och barn. Skaffar man flera har man alltid nån i reserv om det skulle trassla till sig! Inte sant?
Namnet alligator kommer från spanskans ord för ödla, "el lagarto".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback