Manlig milstolpe

Min rakapparat har kraschat. För första gången i mitt liv skulle jag pröva rakhyveln. Jag köpte grejjerna i helgen men hittade på massa med anledningar att inte pröva den, men imorse tittade jag mig i spegeln och såg ut som en alpha-kärring som käkat manliga hormoner, det var liksom skägg.

Hjärtat började dunka. Man skulle ju badda ansiktet med vatten först hade jag hört. Jag tog en varm dusch. Sen slängde jag en handduk runt höften och ställde mig vid spegeln. Män som rakar sig på film gör sånt, det har jag sett! Jag svalde och såg en bild framför mig hur jag gick till konsumentverket och skulle felanmäla min rakhyvel.
"Men det där är ju ingen rakhyvel, det är ju en osthyvel"
"Öh, jaså ja..."


Jag kletade iallafall på massa sånt dära vitt skum (tack Ann-Marie ;), jag flinade till lite och reagera på hur gula tänderna blev med så mycket vitt i ansiktet. Fan, jag o farshan hade ju haft ett sånt där fader-och-son prat om det här. Man skulle raka medhårs, eller mothårs - hur fan var det nu igen? Jag blundar med ena ögat, drar under polisongen..*raaatsch*, jag tittar upp, ha, går ju finemang! Jag drar en gång till och det knackar på dörren och nån går in.
Det är Erik och han ser direkt mitt spända ansiktsuttryck, jag har pratat med honom om det här. Han vet att jag är rakhyvels-oskuld. Fy fan, tänkte jag, nu får jag publik när jag skär ansiktet sönder och samman.
"APP APP, dra uppifrån och ner där under läppen, inte snett!" Säger Erik, med en sån här myndig, typ polis-röst.

Jag är sinnesbilden av fokus. Jag lägger rakhyveln till rätta och drar. Tillslut tyckte jag att jag var klar, så då tvättade jag bort allt vitt tjafs, torkade mig med en handduk och kollade upp. Då kom jag på vad min pappa sa en gång:
"Ha ett system när du rakar dig, gör klart vänstra sidan och sen högra, då missar du inget"

Jag flinar till och ser på mig själv. Jag ser ut som cancer, som skabb, det är lite skägg här, lite skägg där. Fast jag är ju fruktansvärt len på vissa ställen. Så jag ryckte på axlarna, konstaterade att medelvärdet av allt blir godkänt. Imorgon gör ju jag det här hur lätt & korrekt som helst!
En ölflaska av brunt glas gör att ölet håller längre.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Herregud, Pontus!



Tacka vet jag traditionell våtraktning med Merkurs dubbelbladsrakhyvel i solitt rostfritt solingen-stål och rakprodukter från The Art of Shaving.

2009-03-20 @ 14:45:21
Postat av: Pontus

Hellre rakar jag mig med sax!

Postat av: Therése

jag saknar dig guldlock :)

2009-03-20 @ 22:58:52
URL: http://tessens.blogspot.com
Postat av: Pontus

Saknar dig med, kinderägg :)

2009-03-21 @ 11:43:59
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra våtrakningsprylar! Raktvålarna är guld värda.

2010-07-21 @ 23:12:36
URL: http://www.shavingbyguapo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback