Historier med Ulric

I mitt fotbollslag är vår kapten också kapten inom försvaret i Skövde Garnison. Jag har många vänner som gjort lumpen och har hört åtskilliga lumpar-historier. Det är oftast roliga eller sjuka berättelser som har sin charm och underhåller. Som med allt som är "för mycket" så kan det bli enformigt & sådärva men till största del är det kul att höra på.

Ulric har alltid massa historier som han plockar fram då och då. När han sätter igång bildas det ett tomrum och alla stora starka fotbollsspelare blir nu barn med gapande munnar och stora ögon som följer dessa sagor om elittrupper, utlandsmissioner, bomber & granater.

Vi män är inprogrammerade att tycka att det är lite, lite häftigt med krig. Det är inskrivet i vår DNA. I tusentals år har vi män krigat för att skydda våra kvinnor ;) och bringa välstånd till de vi älskar. "Men våld är hemskt, krig är alltid fel & den bästa soldaten är den som skapar fred"

*gäsp*

Tjejer vill ju aldrig se krigsfilmer och jag vägrar att se det i mina ögon kanske äckligaste programmet någonsin, det här "barnmorskorna" eller vad det hette?
Skulle någon säga åt mig att vara beredd att amma skulle jag med uppspärrade ögon skratta bort det. Likaså skulle väl en tjej säga om det blev obligatorisk värnplikt för alla oavsett kön.

Det är ju så lysande självklart; vi har olika programmerad DNA. 

Med denna vetenskapliga analys som underlag ska jag & Erik iväg och köpa Two Man Army. Ha, ja, kvinna, sucka du. Du kan ju slå på ett program av barnmorskorna vetja... haha ;)


Silvertärnan är det djur som flyttar längst. Varje år flyger fågeln från Nordpolen till Sydpolen för av övervintra där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback