Klon sökes

Jag gillar inte själva grejjen med skitsnack. Man försvagar någons ställning när den inte vet om det. Det är fult. Jag tar ytterst sällan upp sånna saker. Gör jag det är det knappast om någon kompis som jag hänger med utan om ett annat mäsk som inte ingår i min krets.

Men just nu håller jag på att implodera. Jag vill ta kontroll över några människor och tänka åt dom. Jag behöver klona mig själv snabbt, prata ut och berätta hur saker och ting ligger till och hur de bör lösas. Min klon skall sitta bredvid, avslappnad och elegant. Den skall hålla med om det jag säger och dra exempel för att fortsätta elda på mig tills jag skriker ut ett hysteriskt vrål! Sen kommer jag att sjunka ihop varefter min klon går med bestämda steg till kylskåpet, tar ut min Kiviks Smultrondryck, häller upp i ett glas och ger till mig. Sen ska han titta mig i ögonen och säga med den här myndiga rösten: "Det här löser du". Efter det skall han flina till och skapa en röst med mycket bas och säga: Du vet, "with great power comes great responsibility." Sen skrattar vi tillsammans och jag tar en klunk smultrondryck.

En rysning av kraft går genom ryggraden, ögonen skärps som en samuraj och ett litet leende spelas på läpparna.

Bring it on
Förr fick nyfödda gossebarn blå kläder för att man ansåg att det skyddade mot onda andar. I modernare tid saknade man en färg till flickor - och valde rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback