Hur fan gör ni i Skövde då?

Jag försöker anpassa mig på det här stället. Det har gått så långt att jag övervägt att börja använda era sjuka ord här nere; Katig, böös, drit eller tatt. ...Eller där ljög jag, haha.

Men när man hämtar post i den här stan, kan ortsinvånarna berätta för mig hur det går till? Hämtar ni pansarvagnen o glider ner till brevlådan? Eller är det en vänlig gest att skratta åt varandra på morgonen? Det är en tung kulturkrock har jag märkt.

Jag hämtar tidningen i morgonrock & morgontofflor, precis enligt facit för sociala regler, men varje gång jag möter nån i trappuppgången flinar den åt mig. Jag vill skrika! Glfbb! Gny! agh!

...Ni är bara avis för att ni inte har Dagens Nyheter, det, det är vad jag tror, nästa gång ger jag ett hånleende tillbaka och viskar: "Catch..." hihi ho. ho. he maha. he. ha.


När hajar hugger tag i sitt byte är det ofta som de tappar en eller flera tänder. Det växer sedan ut nya och en haj kan få mer än 20000 tänder under sin livstid.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Facit för sociala regler torde diktera att man inte visar sig utanför sin bostad iförd morgonrock och tofflor.

2009-03-04 @ 15:32:26
Postat av: Pontus

Min bostad inkluderar trappuppgång, hmpf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback