Upp & hoppa!

Igår kväll hade vi en angenäm blokusafton. Earl grey och kladdkakamuffins bistod oss i vår kamp mot varandra. Vesper vann. Inget vet fortfarande hur han fuskat.

Vi bestämde att vi skulle ha världens frukost idag. Åka iväg o handla nybakat bröd, brieost, parmaskinka o sådärva. När drar vi då!? Typ nio? Alla nickade lite granna och klockan gick, vid halv två trampar det in två halvnyktra damer och skriker i vårt kök. Ingen vaknar nog när den ska imorn tänkte jag...

Men 07:57 ringde Vesper och 08:05 ringde Alex. Nu hände det grejjer. Jag hoppade upp ur sängen, gjorde några karatesparkar i luften och slet på mig mina ragnhildmjukisar. Dundrade igång kaffebryggaren. Det ljudet är himla mysigt. Om tre minuter kilar vi iväg till en solig glänta på korpberget, hurra!

Carpe diem, fö fan.


Du använder dig av ungefär 200 muskler var gång du tar ett steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback