Första arbetsdagen avklarad

...Må det inte bli den sista.
Dagen gick bra och under dagens gång vet jag att det hände små roliga situationer jag planerat att printa här. Men... direkt efter jobbet var det personalfest för alla på kringlan.

Herregud. Innan stängning kom butiken bredvid över och frågade mig om en öppnare. Dom skulle starta tidigt sa dom...



Vi är ju allierade sedan länge, jag & Alex. Igår var inget undantag. Vi försöker hjälpa varandra ur konstiga situationer, men vi är lite för lika. Jag räknade till elva gånger som vi sa samma sak samtidigt och då blev det dödstyst direkt efteråt. Vi hade ett samtal med dom från Game stop där vi pratade samtidigt hela tiden, haha...
Sen sällade sig Emma Nygren till oss. Datafolket blev lite nervösa och plötsligt var det rökpaus, då försvann alla utom jag & Emma. Så vi började prata. Vi pratade om hennes ultrablogg som gjort att hon fått en gratis seglingsresa i sommar. Om hur många besökare hon hade per vecka. Trettiotusen. Jävlar. Om hur hon fått så många besökare. Om folk känner igen henne på stan. Men fråga mig rå, fråga mig rå, kom an!
"Men du har ju en blogg Pontus!"
HA! Tänkte jag, sträckte på mig och ba log. Hon har inte glömt Pontmeisters. Jag finns. Hurra! 
"Jag har runt 450 i veckan!"
...Ba 29550 färre, men det gör väl inget? Man säger väl att kvalitet går före kvantitet? ;)

En rätt kul grej var när de som uppsträdde på scenen bad oss som satt längst bak att komma fram för att det var mest drag bland oss. Då satt vi oss vid ett tomt bord och där stod det öl uppdukat. WOW! Sa vi och hävde i oss! Några minuter senare kom dom från Carlings och pickade på våra axlar och sa: "Hörni, där ni nu sitter satt vi" Det var Thomas werme, värme, verme? aja, han hade iallafall lite synpunkter. Värre var det när han frågade rakt ut: "Vart fan är vår öl föresten?"
Jag och Alex flinade och tittade på varandra oskuldsfullt. Mohihihihihi.... skål!

Alex är nog jävligt glad att han inte jobbar idag. Det gör jag. Det här blir spännande. Vill du, bäste läsare, ha gantkläder medan någon stirrar på dig med två tomma ögon är just idag att rekommendera!

Det var pastan som framtvingade uppfinningen av bordsgaffeln. I Neapel åt man i hundratals år makaroner med fingrarna. Men vid hovet satt man ju i guldstickade sidendräkter och där gick det inte för sig att kladda. Det var Ferdinand, vice kung i Spanien, som lät uppfinna gaffeln. Han var mycket förtjust i makaroner.

Kommentarer
Postat av: JB

usch jag avskyr den där killen! bra gjort poney och alex!!

2009-06-11 @ 14:26:00
Postat av: hespero

dålig pluggis! Kvalitet och kvantitet.

2009-06-11 @ 22:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback