Jag har slagit tjejer för mindre

Efter ett dygn fullproppat med misär efter misär var det ett vrak som vred om nyckeln i låset på Gant i morse.

När jag väl stod där gjorde det ju inget att några till idiotiska situationer inträffade. Exempelvis mongo ett:
"Hej kompis, jag vill ha cash tillbaka"
*håller fram kvittot och en påse med en skjorta*
"Ah, den är köpt på rea och då betalar vi inte ut pengar, men du får gärna byta den mot några andra plagg."
"oke... oke..."
*börjar titta sig runt i affären. Jag tittar på skjortan. Känner inte igen den alls. Smalnar ihop ögonen som en fokuserad samuraj och ser att, AHA, den här skjortan han hade med sig inte ens var köpt på Gant, det var nåt skumt märke jag aldrig hört talas om*
"Du, den här skjortan är inte köpt här..."
"Skojjar du kompis? Min kompis handlade den här förra veckan"
"Nej, kolla kvittot, den skjortan är den som ligger där borta *pekar på en hög*"
"Ge mig bara cashen då"
*Känner hur min bröstkorg växer av ett häftigt insug av luft för att försöka behärska mig*
"Den är ju inte köpt här, då kan du inte byta den här. Det här är en Gant Store - vi har inga andra märken än Gant."
"Oke... oke.."
*vandrar iväg*

Mongo 2, schnubbe med (tack & lov) mongotjej.
Schnubbe: "Kolla, Gant, dom har typ en kund per år"
Jag var liksom på dåligt humör och hade en fixidé att slänga mig över disken och stabba honom med saxen i ögat men la åter band på mig själv.
Hans schnubbifierade flicka skrattade som jag tänker mig att tjejer gör som jobbar på scania-linen, som en korsning mellan Gollum och Ron Weasley;
"AHÖÖ HAHÖHÖHÖ HEH" 

När sådana här situationer uppstår vill jag inte vara anställd. Jag vill vara en neutral åskådare och ingripa sådär omoget som gör en tillfredsställd på riktigt.
"Hållkäften spyskalle, du tyvärr, men vi har inga pantflaskor här inne, du får vandra vidare - det står föresten en papperskorg utanför butiken, kolla där. För du är väl inte den här enda kunden per år va?"


Det finns 33000 kända arter av mygg i världen. Av dessa finns cirka 2000 i Sverige och av dessa är knappt 50 stickmyggor, dvs myggor som suger blod.

Kommentarer
Postat av: Anonym

glömt göteborg ?

2009-07-20 @ 01:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback