Ur olika perspektiv...

Ni vet den hära flygkraschen i USA, när planet nödlandande på vatten mellan "broar, skyskrapor" o hela fadirullan för att två gäss hade flygit in i varsin motor så att dom gick sönder?

Nu är piloten hjälteförklarad och han gjorde säkert bra grejjer. När jag läser vidare på aftonbladet står det att "alla 155 passangerare överlevde". 
 
Tillåt mig citera lite från aftonbladet:

"de är hjältar" Passageraren Barry Leonard var genomvåt och kall när han kom ut ur flygplanet på Hudsonfloden. Då gav en av piloterna honom sin egen torra uniformsskjorta. "Jag kommer aldrig att ge den ifrån mig", säger Leonard.


Varå "jag kommer aldrig att ge den ifrån mig"? Är det din eller? Herregud vad jag skulle skratta högt och länge om piloten polisanmälde den här Leonard för stöld :D
Ett seriöst flygbolag hade tjänat pengar på det här och gått ut på vingarna och sålt kläder, det lär ju gått åt. Det här med tillgång & efterfrågan är så vackert ibland... Hörde jag ocker? DIE.

En räddad passagerare som satt i samma flotte som piloten tackade honom för sitt liv. Svaret kom enkelt.

- Varsågod.


Öh, ja? Vad skulle piloten säga? "Nu är du skyldig mig ett liv, FATTARU? Du är från o med nu min slav." Vad är det för journalist som tar med sånt där? Hmpf!

Men, är det ingen som undrar hur det gick för gässen? Jag & "fylle-david" (shyst smeknamn va - är han munk mån tro?) diskuterade detta på msn och vi byggde fram en teori.

Pappa & mamma fågel är ute och flyger och plötsligt blir pappafågel barbeque! Mammafågel flyger sörjandes hem till deras barn. Barnet tittar förvånande upp och frågar:
"Men mamma, var är pappa?"
"eh... han har rest iväg.... och kommer inte tillbaka på länge...."
"Aha... Tog han flyget eller?"

HAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!!! Stört kul! "tog han flyget?" HAHAHAHAHAHA!!
Hade det inte varit för första världskriget hade nog blixtlåset inte blivit den tidiga succé som den blev. Dess första stora användning var dock inte på kläder utan på ett penningbälte som USA:s soldater tagit med sig till Europa.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Du ska inte ta så mycket tjack, dina blogginlägg blir så underliga då.

2009-01-17 @ 19:24:16
Postat av: Pontus

Du kan vara underlig! Det här inlägget var magnifikt!

Postat av: Annie

Pontus, jag roas oftast av dina blogginlägg och förstår (eller försöker förstå) dem så gott jag kan. Men idag var du bara för konstig. Skärpning.. Håller med Lindberg (även om jag reserverar mig mot hans användning av ordet tjack. Ordet finns nog inte med i SAOL och borde alltså inte användas av Lindberg).

2009-01-17 @ 23:50:16
Postat av: Max

Ne jag tycker det var fem toasters som vanligt "Kanon kul" :D

2009-01-18 @ 00:51:20
Postat av: Pontus

Annie: Vad exakt är det som är så konstigt!? Pax för att inte vara konstig. Du kan vara konstig!

Max: Skönt att höra det från en snubbe som förstår. Tack Max :)

2009-01-18 @ 02:17:41
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: hespero

Hahahah dina historier bruka suga skit, men den där var lite rolig faktiskt!

2009-01-18 @ 10:17:00
Postat av: Pontus

Vesper: Då har mina historier och du nåt gemensamt iallafall :D haha!

2009-01-18 @ 10:38:37
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Skötare

Jag är helt klart inne på vespers spår. Fick mig ett gott skratt och ett härligt svinbakis leende på läpparna.



Och du, Vilka leder Premier Leaague? UNITED!!!

2009-01-18 @ 14:08:51
Postat av: fylle-david

tackar ödmjukast för omnämningen i din blogg... alltid en stor ära...

2009-01-18 @ 21:54:36
Postat av: Pontus

Skötare kindholm: Bakisleende är det bästa... fan är "Premier Leaague"? Paralympics version av Premier League eller? Haha...

F.David: Inget att tacka för ;)

2009-01-18 @ 23:26:02
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback