"There and back again"

Mitt tåg går om en timme. Snart kommer Alex o hämtar upp mig. Det var mycket bra planerat av mig att bo så nära stationen. Min packning är enorm!
Jag ställde mig på vågen med all packning på och blev fett bitig; 109,6 kg. Det ni. Skidor, dator, lite böcker och kläder väger 40 kg. Det är ju stört.

Jaja, det har varit skönt att vara hemma men det ska bli skönt att komma tillbaka också. Södertälje & Skövde är två städer fyllda av action. När jag öppnar balkongdörren i Skövde så kan jag se pansarbilar åka förbi i stridsberedskap, soldater spärrar av rondeller & dirigerar om trafiken. Långt borta hör jag granater som briserar. Militärövningar. Najs. Det händer lite saker liksom.
När jag öppnar balkongdörren i Södertälje smattrar det utav kalashnikovs, en imam ropar ut morgonbön & ambulanssirener bildar en symfoni över staden. Ah, action.

Ingen risk för att bli uttråkad nånstans.


Det finns 32 orter som heter Paris i Sverige och inte mindre än 92 som heter Amerika.

Kommentarer
Postat av: David

haha, ååh..! man kan ju inte göra annat än att älska södertälje=D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback