Debatt!

Svårt att komma åt bloggen, ja, jag mejlade om det och dom svarade 5 min senare och sa att dom "jobbar på det". Klassisk fras det där, "vi jobbar på det". Jag har hamnat i ett status av flytande okunskap, jag vet inte när det löser sig, jag vet inte vad det är för fel, men det ska "lösa sig". Nåväl, man får väl lite på det. 

Vi har startat nya kurser, i Organisation & Ledarskap har vi Mikael Wickelgren som då o då figurerar på di.se, alltså dagens industri, han blir då utfrågad i egenskap utav "Doktor i företagsekonomi", rätt shyst titel va? ;) Han är iaf bra, lagom humor och är bra retorik. Han använder betoningar här o där vilket gör att man är alert hela tiden, det låter typ såhär: [Rada la RA na da RALA sa da], till skillnad från från makrolärare som lät såhär: [Zzuummmmmmm]. Mer action i det förstnämnda. Mycket bättre. Mikrokursen är helt på engelska, mums filibabba.

Just nu sitter jag här och tittar på nån form av debatt här på svt2 där dom diskuterar att en rom-flicka skall utvisas. Migrationssnubben får en väldig massa kritik. Han säger att han följer lagen medan de andra indirekt säger att han är ett svin, borde hängas och är hjärtlös.

Det är väldigt lätt att ställa sig på den lätta sidan & argumentera. Bara för att det är mer populärt och "lätt" att tycka att klart hon ska få stanna i Sverige, så växer pöbeln allt större. Det är vad jag kallar feghet. Imorn står samma människor som krävt att hon ska få stanna i Sverige och klagar på att det är för hög skatt. Eller så går dom till krogen och krökar för 400 schpänn, pengar som dom kunde skänkt till afrika om dom nu är såna filantroper. Själv utnyttjar jag det faktum att jag är 'ung' och "får" uttrycka mig lite mer färgstarkt! Jag kallar er tjack, vissa av er kallar jag mäsk. Det beror på.

Det är sådana här saker som gör att en chef tjänar mer pengar än sina anställda, den måste ta nödvändiga men impopulära beslut.   


Den ovanliga fobin optofobi karakteriseras genom att du är rädd för att öppna ögonen.

Kommentarer
Postat av: Pacs

Under förutsättning att Wigans Wilson Palacios får arbetstillstånd kommer han att flytta till Tottenham.



Palacios har varit en jättesuccé i Wigan och nu ser det ut som om han byter upp sig till en något större klubb.



- Vi är mycket nöjda med att kunna berätta att vi har gjort klart med Wilson Palcios från Wigan, uppgav Tottenham på sin hemsida.



- Vi väntar nu på att han skall få arbetstillstånd.



Palacios kom till Wigan för nästan exakt ett år sedan och mittfältaren tros kosta Tottenham runt 165 miljoner kronor.



Tottenham goin for gold! HAHA

2009-01-21 @ 18:28:48
Postat av: Max

Så jäkla rätt, bara att kasta ut så mycket folk som möjligt ur landet :D



Paco: Varför måste man skaffa nytt arbetstillstånd om man redan är i landet o spelar för en annan klubb?

2009-01-21 @ 19:17:36
Postat av: Johnny

Max: För att arbetstillståndet man får gäller endast för den arbetsgivare som är nämnd i ansökan. Ny arbetsgivare = ny ansökan.

2009-01-21 @ 20:16:16
Postat av: Pontus

Paco: Haha, "byter upp sig till en något större klubb", det är ju en sämre klubb ju, dom ligger där nere o skvalpar...

Max: Ey, då försvinner halva Brunnsängs IK:s startelva...

JB: Bra upplyst!

Postat av: Pacs

Haha roligt att Johnny vet hur det där funkar! :D

2009-01-21 @ 22:21:23
Postat av: Rosen

Haha Johnny våran älskade svartskalle :D

2009-01-21 @ 23:02:10
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se/
Postat av: Pontus

Hahaha, det var faktiskt kul, Lilla JB :D

2009-01-21 @ 23:12:38
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback