Ny drink uppfunnen

SMS skickat till Mikael Troncolovic 03:04
"Haha, kissar neongult!"
SMS mottaget från Mikael Troncolovic 03:07
"Hahaha jag pissa oxå precis o tänkte va in i helvete! Undra om pontus har samma färg! :-)"

Så kan det låta efter en nykter kväll på kåren. Det var tema: "After ski", jag & Miki hade med oss Sambrocca & C-vitamin granatäpple & lime. I baren bad vi om två glas vatten, drinkblandare, is & sugrör. Sen gick vi omkring bland resten av alla alkoholiserade studenter och körde power-rehab. Vi var inte lika hardcore som Sebbe som dansade med sin snowboard på dansgolvet... ;)

Annat var det med after ski i Åre, en gång ramlade jag, Erik & Oskar in på Dippan och - här kommer den klassiska frasen: "Vi skulle bara ta en öl" och liksom koppla av lite. En blev snabbt tre och sen så anlände Paco, Vesper & Alex som insisterade på att det dags för fler öl. Det slutade med att jag stod på ett bord tillsammans med norrmän & norrskor med två mössor på huvudet och körde veven.
Efter after skin så stack jag & Oskar till ICA. Det var plötsligt väldigt kul att handla och att leka med matvaror. "HAHA, ÄTER FOLK SÅNT HÄR ELLER?! U-MÄNNISKOR!!!"  *
"Haha, tänk vad förvånade boysen blir om vi kommer hem med 50 st toalettpappersrullar istället för mat, dom kommer ba fråga "vad ska vi med det här till?" och så har vi inte ens ett bra svar!!! HAHAHAHHAHAHAHAA!!!"
och efter ett tag träffade vi en norsk jänta:
"TJA, är du från Norge!?"
"Hei, ja de er jag"
"HURRA!!!!! Alla ni skrattar åt mitt namn för att det finns en seriefigur som heter Pontus eller Pondus i Norge!"
"...hahaha...er de sant, heter du de?"
"Meh, fan heter du då?"
"Gunhil"
"HAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!! GUN-HIL!!! Stört kul, men du ser ju inte ut att vara 85 med ryggskott?"
"Og du ser icke ut som en seriefigur, hahaha"
"GUNHIL! HAHAHA, herregud vad roligt, vad heter dina föräldrar för nåt, dom måste ju gjort det här med namnsättande till en grej?"
"Hahaha Pondus, Pondus hahaha"
Det gnistrar så i ömsesidig kärlek mellan mig och norskor, det är som lady & lufsen om och om igen.

Och där stod vi och pekade på varandra och skrattade högt & Oskar försökte hålla sig själv på benen genom att stödja sig mot köttbullsdisken medan han kved av skratt :D
Uttrycket schack matt kommer från det arabiska uttrycket shah mat vilket betyder "konungen är död".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback