Kugghjulen sätts åter i rörelse

Bravaderna från julen & nyår är över. Vi blickar frammåt. Nästa sak att se fram emot är Åre!
Jag är optimistisk med en kritisk hållning till 2009. Så länge Sverige kvalificerar sig för VM i Sydafrika så är året räddat. Min mamma däremot har nog andra åsikter. Hon utnyttjar det faktum att vi älskar henne no matter what. Inom loppet av 24 timmar har hon kastat en diskborste på syrran och utbrustit "året är förstört" samt kallat mig ett Hitlers barnbarn efter att jag publicerat S04:as lägesrapport. Detta får mig att fundera - Hade Hitler barnbarn? Var dom onda? På min mammas betoning lät det så. Var hans barnbarn i så fall ondare än hans barn? Jag är ju inte ond. Hur tänkte hon nu? Förstår hon att hon förolämpar sina eller min pappas föräldrar i samma veva. Ett barnbarn måste ju ha mor- & farföräldrar, inte sant? Frågorna är många, svaren är få. Endast mor vet.

Jag sitter här med en espresso och ska ta mig an kapitel 27 i makron. Jag ser fram emot 20 produktiva dagar exklusive alkohol. Två tentor ligger framför mig. Det här kommer att gå bra.

Jag kan inte låta bli att vara lite allergisk mot dessa "åhnej det kommer aldrig gå" sägare. In fact, jag föraktar er. Ta tag i dig själv, genomför det du planerat! Låt inte din besudlade studiemoral & tynande intellect gå ut över oss andra, ty du är en sorgens fanbärare!

Min studiemoral är hög. Kugghjulen har startats igång metodiskt.
Turturduvan kan flyga så fort som 80 km/h.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Hitlers barnbarn och satans portvakt. Join the dark side, together we will rule the world!



2009-01-04 @ 22:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback