Vila? Knappast va...

Det var så sknönt igår. Jag kom hem från en träning, åt mat och tog på mig mjukisar, slängde mig i soffan & slog på ett avsnitt av Hornblower. Det var lycka för mig, men...
*KNACK KNACK KNACK*
vem fan ere nurå.. muttrade jag för mig själv och hasade mig iväg till dörren. Där står Ida med ett leende som går från öra till öra och kort efter droppar Ida & Sara in.
"Vi ska till kåren, du ska med va?"

Jag hade det ju så bra. Så bra. Vill inte till kåren. Vill inte, vill inte, vill inte.
"Ah, javafan, jag hänger med, ska ba byta om..."

Sen satt man där som vilket mäsk som helst.


...Det var iallafall väldigt trevligt ;)
Det var den franske kemisten Michel Cleveur som 1816 kom på idén att utvinna ämnet stearin ur djurfett. 5 år senare, 1821, startar den första stearinljusfabriken i Frankrike.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Fan, Pontus. Jag visste inte att du hade så god smak att du kollar på Hornblower.

2009-02-19 @ 16:33:45
Postat av: Pontus

Det är det bästa! Har du sett alla avsnitt?

Postat av: Lindberg

Självfallet! Jag såg dem redan när de sändes på SVT i början av 2000-talet. Kollade igenom alla avsnitten igen förra sommaren och har börjat kolla om från början ännu en gång.

2009-02-19 @ 18:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback