Tjack tjack tjaaaaaack!

Vi har sällsynt otur med vår nationalekonomi. Vi läser mikro för tillfället med en kines som föreläsare. Inget fel med det, inte heller gör det mig nåt att all mikro-undervisning är på engelska. Men man märker väldigt tydligt att hon inte har engelska som modersmål.
Det känns som man live-streamar en föreläsning från internet, men med ett modem - för det laggar och hackar, det stör mig & många andra.

Till o med detta skulle jag kunna ha översyn med, men det värsta av allt är att hon inte undervisar objektivt. Hon står där uppe och försvarar monopol, handelshinder & reglering av priser. Mäsk! Bara för att den där käppkinesen kommer från en diktatur... 

Det är lite tragikomiskt, man investerar tid & pengar och får en laggande kommunistkines. Jag kliar mig i mitt fem-dagars-skägg, hittar tillslut ett hårstrå som jag gnider och tänker: "Är det här fair?"
En råtta klarar sig utan vatten längre än en kamel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback