Problem solved

Jag är inte en hysterisk person. Jag får sällan panik. När sådana tillfällen uppstår brukar min koncentration skärpas  och mitt logiska tänkande tar över all tankekraft.

Häromdan fick mitt logiska tänkande panik. Jag hade vart och köpt tavlor. Visst låter det vuxet? Tavlor. Gurgla ordet, lägg det i gomen och känn hur munnen vibrerar i slutet. TavlorrrrRRRrrr. Jag är en mycket vuxen man för tillfället. En vuxen man som appro på ingenting satsade sina sista 100 schpänn på expektkontot på Chelsea & Everton idag.

Jag hängde upp två tavlor & klappde händerna mot varandra som man gör när man gjort klart nåt händigt. *Klapp, klapp* Sen satt jag mina händer mot höften och begrundade mitt arbete. Omedvetet höjdes mitt ena ögonbryn, jag försökte vända huvudet, men det gick liksom inte! Ögonen började skela, jag blev som berusad, hjärnan vill att jag skulle titta på ett ställe, men det kändes så negativt laddat att jag genom nervryckningar försökte slita mig loss. Det oundvikliga skedde. Jag fick panik och sliter fram mobilen. Ringer "vädret", nej "Jonas drunk giant" nej! "Karro decibel".
"HaLlÅ dEt är KArro"
"TJA, DET ÄR PANIK, DU MÅSTE KOMMA HIT!"
"Va? Jag Är HoS Malle, men påväg hem Nu..."
"SKITBRA, TA MED DIG MASSOR MED KAJAL!"
"Vad ska d..."
"NO TIME TO EXPLAIN!"
"Jaja, jAg kommer...   

Jag pustar ut. Jag sätter mig vid väggen med benen spretandes rakt ut, det rinner ner för pannan. Jag biter mig i armen. Jag ställer mig frågan: "Varför biter jag mig i armen?" Inget svar ges. Till slut knackar det på dörren, Karro stiger in.

"HeJ Vad äR det frÅgan om?"
"Hörre du, vi har en operation att genomföra, ser du tavlan där?"
"Ja"
"Ser du att det är vitt på ett ställe som borde vara svart!?"
"Ja"
"Det är ju helt jävla sjukt! Vi ska sminka tavlan, langa fram kajalen!"
"Men Pontus..."
"JO, det är skitsmart! Do it!"
"okej...*börjar använda kajalen* ...men det här går ju inte..."
"Va!?"
"ja men tITta, det blir Ju alldeles smetIgt... du måste byta den här..."
Jag tittar på Karro med en gollumblick, den här osäkra, onda, trots-blicken. Hon tittar tillbaka som om jag är en TBC-smittad myra. Det är en blandad blick av arrogans, medlidande och sorg.

Jag mumlar nåt ohörbart, hänger upp tavlan på väggen, sätter mig skräddare i soffan och sätter på mitt playstation.

...Idag har jag bytt tavlan. Nu har jag en osminkad tavla på väggen. Den är fin.


Brödrosten introducerades på marknaden av General Electric i USA 1909.

Kommentarer
Postat av: Max

Ganska värdsliga problem du lever med :D

2009-02-07 @ 15:11:59
Postat av: ROSEN

Bild, TACK!

Postat av: Lindberg

Sluta genast upp med de där magiska svamparna!

2009-02-07 @ 16:08:58
Postat av: Pontus

Max: Det är inte lätt... Grattis till avancemanget i gruppen! Vinn idag bronx!

Alex boi: Ska fota sen åt dig.

Lindberg: Jag föll för det gamla trixet, ta 3 betala för 2... sårry...

2009-02-08 @ 12:01:53
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Karro

FaSiKeN Va bRa aTt Du ByTt TaVlAn... FåR sE dEn NäStA gÅnG jAg KoMmEr NeR tIlL dIg.

2009-02-08 @ 20:08:10
Postat av: Karro

FaSiKeN Va bRa aTt Du ByTt TaVlAn... FåR sE dEn NäStA gÅnG jAg KoMmEr NeR tIlL dIg.

2009-02-08 @ 20:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback