Filmkväll - guidelines!

Hallå i stugan!
Så svarar min pappa i telefon ibland. Det förbryllade mig när jag var liten - hur visste han att den han pratade med satt i en stuga? Hm.

Nåväl. Samhällsupplysare Sjögren har återigen väckts i sin slummer av...*trumvirvel* tamtara-ram: Mäskpersoner.
Jag tänker på hur folk beteer sig när det kommer till filmtittande. Det utgör ju faktiskt en stor del av en människas liv. Ibland känns det som om man bara har två alternativ - antingen kröka eller att kolla på fillm, eller hur?
Lördagkväll - nah, har inte lust att gå på krogen... ska vi spela munspel?
Nah, vi ser en film istället...


Häromdan såg jag och sju glada studenter Tropic Thunder hemma hos mig, Karro syndande 45 minuter in i filmen:
"...Hur långt är det kvar på filmen?"

Asså - säger man så eller? Sänder det inte ut dåliga vibbar såsom "den här filmen var inte så bra" "jag hatar sällskapet" "fan, godiset är slut"? Nånting är det ju.

Vidare får folk som sett filmen tidigare - det hände visserligen inte härmomdan, men det händer att folk säger: "Åh, det här är skitkul!" "Det här är det bästa i filmen!" "Det som kommer snart är helt sjukt!"
Ja, det är inte så att din filmtittande kompanjon utan förvarning injiecerar en spruta cyanväte i pannan och slocknar - eller, chansen för det kan man väl ändå anse som ganska liten, inte sant? Min poäng är att man inte vill ha nån annans värderingar. Man ser filmen själv. SILENCE.... IS.... GOLDEN!!!!

Folk som prasslar med godis i extremt prassliga påsar - vet ni vad? Jag önskar livet ur er! Jag vill att ni får plötslig diabetes! Jag vill lägga en råttfälla i er påse!
Ändock värre är det med ni djävulens tjänare som smaskar! Hur fan har er sort kunnat evolutionera till idag? Den frågan är värd att forska i. Jag grips av impulser att strypa smaskare på filmkvällar med närmaste lakritsrem. Jag vill titulera mig som filantrop och radera er, av samma anledning varför man gallrar äpplen ;)

Nå, till de sista basic-reglerna. Om det rör sig om romantiska förhållanden - låt oss säga att det är två killar och två tjejer som ska se en film. Detta säger jag till tjejerna - vi män förstår sånt. Sätt er inte bredvid varandra, inte inte inte, herregud - tror ni på det själva att primary objective är att vi vill se en bra film? Inte ens ni vill ju det, era tjack. "buhu, vi kanske vill vara svåra"
Det är man väl innan man fått till stånd med en filmkväll!? När ni väl är där hajjar ju en halvpuckad apa att det kan finnas ett intresse...
Och sist men, satan! Inte minst - ostbågar är förbannat. Saken med ostbågar är att dom är goda men luktar förjävligt... Ungefär motsatsen till sköljmedel (det vet jag av egna erfarenheter) hahaha! Äter nån ostbågar så måste alla äta ostbågar för att det ska bli bra, men det gör ju inte 4/5 tjejer för dom går ju på en så kallad diet, tills dess att det är dags för bakismat för då går det bra att trycka ner 4 liter bearneissås.

Fasen vilket power-inlägg!
Slutligen; bästa Skövdebor, det har kommit till min kännedom att ni faktiskt är nåt tjugotal, men aldrig får jag några kommentarer av er, sådana uppskattas :)
Ordet tunnland kommer ursprungligen från den areal som motsvarar en tunnas utsäde.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad arg du är!

Postat av: Malin

Vad arg du är!

2009-02-03 @ 21:15:40
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad arg du är!

2009-02-03 @ 21:16:58
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Pontus

Haha, du laggar! Windows 95 iiii---ååååå, tutututut,iiii.

Bäste Malin, det är ett väldigt känsligt ämne det här, det kan lätt bli att man svävar iväg...

2009-02-04 @ 11:45:28
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Malin

Laggar? Skövdeord...lär dig rikssvenska här:



lyssnaochtala/063.5lagochratt?C:D=gjv6.evDY&m:selres=gjv6.evDY" rel="nofollow">http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/rub/rub4/3lyssnaochtala/063.5lagochratt?C:D=gjv6.evDY&m:selres=gjv6.evDY



;)

2009-02-04 @ 14:50:31
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: JB

Det där behövdes verkligen! Hoppas folk tar åt sig! Annars är det bara ta fram munkavlen och handbojorna under sängen hehe

2009-02-04 @ 20:06:54
URL: http://jagsaknarjohnny.blogspot.com
Postat av: Andréa

Jag antar att du räknar mig som en Skövde bo fast jag är från Jönköping så jag känner piken och lägger till ett inlägg! Och du har tur att inte jag var med för jag älskar att prassla med påsen och prata om filmen under filmer. Varför annars titta på film med andra? :D

2009-02-05 @ 15:02:18
URL: http://andreaaa.blogg.se/
Postat av: Pontus

Malin: NÄ! ;)

JB: Haha, precis...

Andrew: För sällskapets skull, för att skratta tillsammans, för att mysa! Inte för att störa.. ;)

2009-02-05 @ 15:13:54
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback