En vecka i Södertälje

* Forex-kontoret rånat av män med vapen.
* Husvagn uppeldad i Fornhöjden varav brandbilarna blev stenkastade vid ankomst.
* Kolgrillen i Mariekäll "började brinna" först en gång, då brann den inte ner utan någon prövade ytterliggare än gång då  resultat uppnåddes.
* Kriminella mc-gäng röjjer femfemnoll och slår folk till höger & vänster.
*...och nu senast; Hovsjöskolan står i brand.



Det glädjer mig att jag är skriven i Schövde och betalar skatt där. Jag lider med er andra som finansierar eldpjäser...

Södertälje är en himla fin stad, utan alla invånare. Skulle jag vara Reinfeldt skulle jag glömma bort att dela ut tamiflu till Södertälje. Finns gud sorterar han väl ändå ut dom goda i himlen ;) länge leve fågelinfluensan!

Vart är Batman när man behöver honom?
Lider du av hydrofobi är du rejält rädd för vatten.



Kommentarer
Postat av: Lindberg

Södertälje är INTE en fin stad. Inte ens om man räknar bort invånarna. Värre betongghetto finns inte! Hela staden andas sextiotalsbetongshyreshusklossar. Lika bra om hela skiten brinner ned.

2009-08-12 @ 12:03:36
Postat av: Pontus

DU! Ritorp, halva Brunnsäng, Viksberg, Pershagen, halva Rosenlund är ju kanoners!

Postat av: Skötare Kindholm

Och Mariekällgatan 4 1tr Kindholm

2009-08-12 @ 17:08:57
Postat av: Pontus

Alla Solrosens utposter är hemliga tillflyktsorter :D

2009-08-12 @ 18:04:01
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: J

Ritorp börjar ju likna villaområdet i Ronna/Lina. Så jag vettetusan om det finns något acceptabelt område mer än Pershagen och Centrum. Läs; Kanalgatan/Järnagatan.

2009-08-13 @ 07:19:05
Postat av: Cecilia

Ritrop var bra på min tid (läs; 4 år sen) men nu börjar det tydligen förfalla!

Skövde... Bah. En annan har uppdaterat sig till Odenplan och Vasastan! ;)

Fast jussde. Skövde försöker ju plagiera Stockholm?

2009-08-28 @ 21:04:50
URL: http://tigerharen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback