En vardagsbetraktelse

Tänk vad bra om både united och villareal får pisk ikväll, det vore ju nåt värt att fira!

Jag & Alex satt på norrmalmstorg i går med en varsin piggelin i solen. Vi satt nyfriserade och hade inga "måsten" alls. Livet var frid och fröjd. Vi satt där och betygsatte damer som trippade förbi.
"hon där borta då, med beiga chinos?"
"6,5 kanske..."
"Jag tänker mig att hon har världens hörntänder!"
"haha, det var en djup analys..."
"Nurå, klockan ett!"
"Visst, slit bort fem kilo så..."
"haha, kolla på den därå, vad hon går konstigt!"
"ja, fast sköna ben."
"man skulle slänga in henne på nån kurs hur man går i klackar, hihi"

och så vidare. Varma vindar ven förbi och piggelinglassen smälte så att man blev sådär sommarförbannad: FAN, NU ÄR DET SÅ VARMT ATT GLASSEN SMÄLTER OCH MAN BLIR KLADDIG PÅ HANDEN, JÄVLA SKIT. Eller andra problem; ÅÅÅHHHH, VARFÖR SKULLE JAG GLÖMMA BRILLORNA I BILEN FÖÖÖÖR!?

Men det var lugnt ute och fåglarna kvittrade. Men plötsligt uppenbarade sig något. Jag & Alex tittade på varandra, pekade på objektet och skrek ut ett vrål av skratt! Det var en man i haremsbyxor som vandrade förbi. Ett sånt där obehagligt försök till trendsättare med karisma noll och utstrålning som framställer tjernobyl till ett turistparadis. Det var hemskt att skåda. Vi skrattade på utsidan men grät på insidan.

Hemskt!
En hummer kan vara antingen höger- eller vänsterhänt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback