Nu händer det inte mycket

Det är tyst, mulet och frid råder. Jag sitter vid mitt matbord och det luktar pannkakor i hela min lägenhet. Mikroekonomiboken ligger framför mig med kapitel 7 uppslaget; "The Production Process: The Behavior of Profit-Maximizing Firms" . Bredvid mig hänger det en skjorta på stolen, på golvet ligger ett par strumpor och DN delen: Kultur.

Den slänger jag alltid på golvet direkt.
Jag förstår inte varför dom inte byter ut rubriken "kultur" mot "utfyllnad, tjafs & annat i fyndlådan". Det står ju aldrig nåt intressant i den. Inte ens de som låtsas gilla konst kan ju upskatta detta, ni vet dom? De som går på konstutställningar eller dricker vin och rynkar pannan som om de verkligen tänker efter. Ibland hörs ett "hmm..." tätt följt av ett "Ahaaa...!", "synnerligen intressant" eller "håhåjaja, brilliant!!!" det är när de tror att de tolkat ett streck på en tavla som Autobahn sett från månen.

De som gillar abstrakt konst är ett jävla släkte. Dom har ju bara bestämt sig för att börja gilla det och så övertygar de sig själva om hur sunt det är. Egenraffinierad hjärntvätt kallar jag det och jag fördömer er!

Haha, vad är det för tomt uttryck egentligen? USA invaderar Irak och Tyskland fördömer USA och sen går allt tillbaka till det normala. "fördöma" är urvattnat. Jag tycker nog att man ska använda sig av lite mer färgstarka verb så att folk verkligen förstår vad det handlar om. Tänk om: Tyskland kräks på USA. Hihi. Jag kräks på abstrakta konstmänniskor.


Den första parkeringsautomaten sattes upp 1935 i delstaten Oklahoma i USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback