Drömmar & Mardrömmar

I förrgår satt jag & Erik och spelade vårt nyinhandlade spel. Vi liksom ultraspelade. Ljudet var högt, vapnen smattrade och tunga svordomar duggade tätt. Det finns olika sorters spelare. Man brukar väl skilja mellan casual och hardcore om jag inte missminner mig. Vi var hardcore. Vi fick tv-spelstumme och fönsterrutorna immade. Efter klarat uppdrag flinade vi sådär som bara nördar kan och fnös med ett efterföljande leende som sa ungefär; "gimme five"

Plötsligt kom Emma & Sarah instörtande. Vi märker inget, vi har ögonen på skärmen, skriker & gestikulerar:
"Amen skjut den där jävla somaliska luffaren till höger!"
"Har ingen vinkel alls, langa en granat på tjacket vetja!"
*PANG* "HA!  Inte så jävla kaxig nu va! *zommar och skjuter den döda somaliern i knäna* "HAHAHAHAH!!!!!"

"...Hallå pojkar..." Säger Emma försiktigt...
"STÖR EJ, VI SPELAR!"
"...Vi har med oss nybakad kladdkaka"
"MEN VI SA STÖ... jaså? kladdkaka?"

TV-spel, damer & kladdkaka - I was living the dream liksom.


I går var det nån form av hockeykväll hos Karro. Pah. Hockey. Jag var mest där för sällskapet och Karros nybakade kakor. Jag låg i sängen, tuggade kakorna och blåste rakt upp i luften och försökte sen att inte få "smul" i ögonen. Det var vad jag roade mig med. Stundtals langade jag fram de klassiska tjejreplikerna vid sportevenmang: "Happ, vem leder nurå?" "Är det slut snart eller?" "Vilka är dom blå, Blackburn eller?"

Efter det kilade vi till kåren och man vet att man är för nykter när man reagerar på att folk hux flux:
Målar sig som clowner
Klär ut sig till farshan i Flintstones
Fäller upp sina skjortkragar

I dimman besvärar inte detta en. Det gjorde det igår. Jag konstaterade att jag hamnat i ett nutida World of Warcraft på server: Kåren. Jag flinade men grät inombords.
Saharaöknen är större än den australiska kontinenten.

Kommentarer
Postat av: Pacs

skjut dig själv

2009-04-02 @ 21:38:23
Postat av: Lindberg

"Fäller upp sina skjortkragar"



Haha. Man vet ju inte hur man skall förhålla sig till uppfällda skjortkragar. Ska man skratta eller gråta?

2009-04-02 @ 22:42:47
Postat av: Pontus

Pacs: NEJ, vill inte! vem har skitit på dig?

Lingberg: Man ska göra som Malle gjorde igår. Skrika högt, ge ifrån sig en ilsken blick och fälla ner kragen åt dom. Jag diggar Malle. (Y)

Postat av: Lindberg

Ypperligt handelskraftigt agerande må jag säga. Ett föredöme helt klart!

2009-04-03 @ 17:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback