Det går min väg nu

Det sker flera saker nu som vid första anblicken är katastrof och efter 4-5 sekunder hux flux succé och flödande kärlek.

Händelse ett var igår när jag kokade majskolvar. Saltet var slut! Jag tog ju slut på det när jag lagade lunch på morgonen, hur kunde jag glömt köpa nytt? Vilket rikspucko äter majskolvar utan salt? Precis, valfritt rikspucko!  Jag vill gärna inte klassificera mig som en sådan och drabbades således av panik. What to do, what to do!?
"Hmm... peppar kanske man ha som substitut... eller mejram... eller soja, soja är salt..."

Hur jag än vred o vände på det så var jag bara i en idiotisk labyrint och det var när jag kom i det tänkandet som det löste sig! Jag kom och tänka på en gång när jag berättade hur hjärndöd nån var som inte kom ut ur en labyrint; "Det är ju bara att bestämma sig att gå höger och följa den vägen, till slut kommer man ju ut - det ska till en berusad polack för att inte inse logiken i det där!"
Jag tyckte att det var så välformulerat & finurligt av mig så att jag la det på minnet.

Således stack jag ut mitt huvud från dörren och tittade fram och tillbakai korridoren, sen tassade jag över till Delmy och plötsligt stod jag med två kilo salt i handen. Problem solved!

Ha, appro på Delmy så såg vi "Sanningens ögonblick" igår och det kan ju inte bara varit jag som fnissade när hon den blonda tjocka tjejen åkte ut?
Hisingen på Sveriges västkust är vårt lands fjärde största ö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback