Annat var det på min tid

När jag arbetade på ICA var jag tydlig, vänlig och hjälpsam. Nu för tiden möter jag bara alla möjliga extremer. Var på ICA Maxi i Södertälje med mamma nyss. Vi letade efter gösfilé så jag frågade närmsta anställda, kvinna ~45:
"Ursäkta, vart har ni gös någonstans?"
"Vak sah do?"
"Gös, vart finns den?"
"Eh, do vet ähgg?"
"öh? Ja?"
"det står där. Jag visa."
Med höjda ögonbryn och ett pannveck som göta kanal följer jag efter. Varför skulle gösen finnas bland äggen?

"Där ar den." Säger hon och pekar på jästen.
"Nej, alltså fisken, gösfilé, färsk gösfilé vart har ni den?"
"Ha, do menar så. Fryst?"
(MEN NEJ, FÄRSK SOM JAG SA JUST, HUR MÅNGA KROMOSOMER HAR DU EGENTLIGEN?!) "Nej, färsk."
"Oke, de slut tror jak."
Morr.....

I Skövde på ICA-maxi blir jag ba förvirrad.
"Ursäkta, vart har ni currypastan nånstans?"
"Du vet mjölkeeeeeeen?"
"...ja?"
"Gå dit, sväng vänster tills du kommer till safteeeeen. Där är deeeen"
Jag står still en sekund och tänker efter. Är det han som är efterblifven eller jag som är störd som inte fattar varför han beter sig som en efterbliven person?

Det är såhär nu för tiden när jag besöker ICA. Jag möts av "aha!" upplevelser varje gång och inser att; Dessa händelser är praxis nu för tiden. Folk kan fan inte snacka längre på sveriges ICA-maxi.
 
Tacka vet jag Willys. Där är man iallafall förberedd på att snacka allt från swahili till orchiska. Svaret står på kvittot ;) Fy fan vad bra pr jag ger asså... helt schukt.

Dock kan man stöta på ovanstående livsformer på Willys. Det är risker man får ta.


Släkten Piraha i Amazonas använder "ett" för en eller ungefär en, "två" betyder två och vilket annat större nummer bara betyder "många".

Kommentarer
Postat av: Malin

äntligen lite ica nostalgi!

mer sånt :)

ses i semin...

Postat av: Andreas

Willys is tha skiit och nosltalgi i samma inlägg! Världsklass!

2009-04-17 @ 22:29:35
URL: http://andreasviktor.blogg.se/
Postat av: Pontus

Malin: Ska gräva lite ;) Haha, ja, jag längtar redan... ;)

Andreas: Ja, det var ju jag som skrev... ;) hoho

2009-04-18 @ 00:07:38
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback