Succédag

God kväll!

Imorse vaknade jag halv 7, väckarklockan ringde och jag blev genast medveten om en planka mellan revbenen. Jag satt mig upp och tittade på klockan. Jag har en lektion med övningar. Dom kan jag ju lika gärna göra hemma... Jag ställde klockan en kvart längre fram och la mig ner på min planka till säng än en gång.
I fullständig chock vaknade jag en kvart senare. Jag måste alltså ha somnat direkt vilket betyder; 1. Jag har slagit rekord - det tar alltid 45 minuter för mig att somna i den här sängen & 2. Jag måste vara stört trött.

Jag tog det lilla förnuft jag hade till fånga och insåg att - jag måste in till Skövde. Jag kan inte stanna en hel dag här ute!
Efter lektionen stannade vi några stycken och kilade iväg till ett nyöppnat café vid skolan och fikade. Därefter intog vi biblioteket för tunga studier och skvaller.

Vi pratade lite om dialekterna här, befolkningen här vill gärna använda "sch"-ljud till det mesta te.x; "[schläck lampan], [schluta nu] eller [Müschli].

Malin från Falköping, kvinnan längst till höger i bild...


...fortsätter diskussionen:
"Ja, men Frida till exempel, hon säger ju "sch" mycket"
"Ja, o hon kommer ju från Grästorp, det är väl här nånstans?" Säger jag undrande
"Haha, vet du inte var Grästorp ligger?"
Jag & Malle (ännu en malin, men från Göteborg-längst till vänster i bild) ler och jag säger:
"Meh, nej! Hur ska vi hålla koll på sånt? haha"
"Haha, jaja, men alltså så här är det *börjar skissa på ett papper*, här är ju Vänern och här är Vättern, eller tvärt om, eller...? Aja, här, typ söder om Vänern ligger Uddevalla och..."
"...men det gör det väl inte?" Säger Malle
"Joho? Aja, där ligger typ Trollhättan och till höger ligger Falköping o mitt emellan ligger Grästorp"
Det blir tyst några sekunder och jag säger:
"Skövde ligger iallafall här *pekar emellan Vänern & Vättern*"
Malin från Falköping säger då:
"Ja och så ligger Falköping söder eller norr om Skövde..."

Samma tjej som hånade oss "storstadsbor" för att vi inte visste vart Grästorp ligger någonstans hade svårigheter att lista ut om sin egen hemstad låg söder eller norr om staden hon pluggade i.

Efter en lång vrål-attack i payback skratt så fortsatte vi våra studier ;)
Vi lunchade i matsalen och pluggade sen till klockan fyra. Då gick vi till ett annat café och stannade där till 7. Sen gick jag, Malle, Ida & Eric till Willys o handlade och avslutade kvällen med tacos & Idol hos Ida.

Med andra ord: Så här är det att plugga på högskola. Jag trivs med det :)
Det känns skönt att tänka; När jag går och lägger mig ikväll så vet jag mer än när jag vaknade :) Man blir smartare och smartare för varje dag som går. Tills det blir helg igen och hjärncellerna sups bort - men det är ju en annan historia...

Man har ju blivit itutad att alla däggdjur föder levande ungar, men det är inte sant. Myrpiggsvinen och näbbdjuren lägger nämligen ägg. Däggdjur kännetecknas genom att de ger sina ungar di.



Kommentarer
Postat av: Pacs

Ja det vore väl konstigt om du inte blev smartare o smartare, dummare kan du iallafall inte bli. Helt omöjligt!

2008-10-01 @ 15:03:31
Postat av: Max

Hahahaha :D

2008-10-01 @ 15:58:29
Postat av: Pontus

Paco: ...Säger han som bor på gruppboende men tror att han målar på Scania. :D

En bra sammanfattning av dig själv är bilderna på Rhodos när du sitter på Andrea's o Mattus balkong med rosa tånaglar, cow-boy hatt och dreglar. :D Inte kasta sten i glashus nu... hihihihihi

Max ;)

Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

many many many many many meck!

2008-10-01 @ 21:18:57
Postat av: Pontus

Ey, Vesper jag ringer dig nu! Det är mäsk o inte meck btw. ;)

2008-10-01 @ 21:37:43
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback