Studieanalys

Amen hallå här va!

Extern redovisning låter jävligt tråkigt. Det låter grått och alldeles... alldeles... ja, förjävligt tråkigt. Men det är fruktansvärt logiskt, som gör att det är rätt enkelt och när saker går enkelt, då blir dom plötsligt roliga :)

Jag fick värsta rycket igår och gjorde hälften av datakursen, och förra veckan gjorde jag en fjärdedel så nu har jag bara en rapportskrivning kvar sen är det 4,5 högskolepoäng - tack så mycket.
Den där mattekursen tar jag nästan för given. Efter tentan gick jag igenom det obligatoriska "Vad skrev du på den?"-snacket och jag hade flera likadana svar som kärnfysikern från norrland och bond-eric.
Så, 3 högskolepoäng - tack så mycket.

Makroekonomin är intressant - förutom när föreläsaren pratar. Herregud, hon har så ful frisyr. Det är rakt klippt överallt utom längst fram på hennes vänstersida. Det ser ut som en snabel som gungar fram och tillbaka. Jag får tunga koncentrationsproblem. Hennes pendlande snabelhår fungerar likt hypnos och man blir sömnigare... och sömnigare...

Fast idag fick hon iaf klassen att skratta, hon höll på att rita massa på tavlan, vi diskuterade; "Aggregate Expenditure and Equilibrium Output" när en äldre elev plötsligt frågar:
"Så, kan man säga att det där är ett uttryck för deflation...?"
Varav hon skar av med ett abrupt:
"Eh, NEJ" och fortsätte att föreläsa som om inget hade hänt.
Hela klassen fnittrade till. Fan, stackars grabb, hade jag blivit så hårt nerstampad av en föreläsare hade jag vart tvungen att gå i terapi och inte återvänt till skolan på flera veckor.

För övrigt tycker jag om skolan här. Allt är fräscht och det är fint runt i kring. Det är en bra puls i området och mycket är väldigt ungdomsinriktat. Skövde är fint faktiskt. Det finns hur många aléer som helst runt omkring i staden och människorna här är trevliga. Alla mongon och "Hej-kom-o-hjälp-mig"från gymnasiet är som bortblåsta! -Inte för att det fanns så många på Ragnhild men man fick ju en skymt då o då av ett gäng försöksutsläppta en våning ovanför... hahaha...

Det är nog ingen slump att Skövde korats till årets studentstad i Sverige:)

I Södertälje fikar man typ antingen på Milano eller på särskrivarnas högkvarter; Café Bacino. "Ja, hej jag skulle vilja ha en morots kaka med is te, gärna en chocklad boll på det"
Nu har jag iof bara fikat på två ställen i Skövde; "Pims" och "Rådhuset". Men där maler dom kaffebönorna direkt och café latten är undebar, studentrabatt på det och succé är uppnått!

Jaja, nu skall jag skrida till min middag a lá Köttbullar y Makaroner. Jag började känna nåt i halsen förut idag och jag misstänker starkt att det är en elakartad variant av skörbjugg! Därför blev det citronvatten till!
Jag har fan tänkt på allt asså ;)

Avslutningsvis vill jag tacka Thomas "Paco" Asp för ett studentbidrag om 5 svenska riksdaler som jag fick insatt på mitt konto igår! Mina vänner är så förstående och underbara :)

Jag & Paco

Ses & hörs, på torsdag kommer jag hem!
Citronen finns inte länge vild i naturen. Därför är det ingen som med säkerhet vet varifrån den kommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt sannslöst vad snäll jag är mot dig. Du får säga till om du behöver bidrag grabben ;)

Ses i helgen!

2008-09-16 @ 22:06:40
Postat av: Rosen

Jag smsar mitt kontonummer imorgon Packs!

Postat av: Annie

Hear of you then =)

2008-09-17 @ 12:15:08
Postat av: Måd

Riktig sosse verkar du vara.. fint!

2008-11-27 @ 14:53:30
Postat av: Pontus

Måd: haha, vart får du det ifrån?

2008-11-27 @ 18:20:32
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback