Jag ba steker

Nu till exempel, steker jag vad jag kallar Pre tenta rätt; kårv mä brö. För att rätten skall uppnå sådant status ska den var lätt att göra och skapa minimaliskt med disk, detta för att spara tid som man kan använda till att plugga inför kommande tenta. Eller se på film, eller städa rummet osv - saker som prioriteras när en tenta annalkas.

Förut var det lite svårt att steka saker här eftersom det är så mörkt att man inte ser om det är brynt eller ej, men nu har min söta mamma skickat mig en liten liten ficklampa. Så nu är jag en upplyst stekare.
Om jag har stekspade? Nej fan, här kör vi veven, på landet sysslar vi inte med moderna redskap, jag vänder mina korvar med en kniv jag.

Jag skulle dock gärna vilja veta hur man löser den här:
(3x^2-12) / (9x+18). Det talet grämer mig. Jag får näääääästan ut lösningen. Nästan. Nu tror jag att det kommer gå bra imorn ändå, men vet DU hur man gör får du gärna posta svaret här, innan 22:30. Då ska jag sova.

Jag var o lunchade idag med Ida, Karro, Malle, Erik, Frida och lilla Malin, ett jävligt mysigt gäng faktiskt :) Och lilla Malin sa det: "Pontus, det känns som om Du bor på helt fel ställe"
Ger jag den uppfattningen tycker ni?
Att trampa i koskit och duscha i grannens garage är visserligen nytt för mig, men jag är vid gott mod. Tänk på barnen i Kaliningrad till exempel?
Där käkar man typ råa bildäck garnerat med fälg till middag. Icke här icke. Jag ba steker, kårv mä brö.

Men men, det är ju vad man gör det till! Pontus Pre-tenta fredagsmys, Voilá!


Den röda färgen magenta som ingår i alla fyrfärgstryck tillsammans med gult, blått och svart har fått sitt namn efter att färgämnet upptäcktes strax efter slaget vid Magenta i Italien år 1859.

Kommentarer
Postat av: Max

Hahaha fy fan vilken dålig handstil :D

2008-09-12 @ 21:38:34
Postat av: Pontus

Ah, den lär ju inte ta några priser kanske, men det ligger tung kunskap bakom ;)



Match imorn? Vilka möter vi!?

Postat av: Anonym

(3x^2-12)/(9x+18)=3(x^2-4)/3(3x+6)= (x^2-4)/(3x+6)=

(x+2)(x-2)/3(x+2)=(x-2)/3 Längre kommer jag inte

2008-09-13 @ 09:49:34
Postat av: Lindberg

Haha, upplyst stekare! Detta är nog ett utav de bästa inläggen du någonsin har skrivit!

2008-09-13 @ 11:28:40
Postat av: Pontus

Anonym: Smart! Tyvärr lite för sent för mig ;) Men det gick nog bra ändå!

Lindberg: Ey, detta var blott ett fyndigt inlägg - ta inte bort charmen från mina andra inlägg med ett sådant påstående ;)

2008-09-13 @ 12:59:19
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Andrea

hahaha söta pontus :D

2008-09-13 @ 15:38:18
URL: http://pehs.blogg.se/
Postat av: Anonym Falköpingsbo..

Ja, sööööööt är vad du är Pontus! NÄSTAN lika söt som han i baren på Kåren:)hihi..

2008-09-13 @ 16:29:03
Postat av: Annie

Ja tyvärr läste jag inlägget imorse. Kan säga att jag totalt kastade mig över talet. Har på något sjukt sätt saknat att räkna och lösa uppgifter, även om jag inte känner mig helt hundra på att den är helt rätt.

2008-09-13 @ 16:52:39
Postat av: Pontus

Andrea: Haha, fan ere nuuuuurå?

Malin (?): Vänta du bara, hämnden blir ljuv...

Ann-Marie (såklart): Hihi, min lilla favvo! Gullig du är :D Det var rätt, hur ofta har du fel? haha

2008-09-14 @ 10:03:55
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback