Förändringens tid råder

Var hälsad å Du bästa läsare!

Att levern har fått arbeta hårdare än hjärnan är ju inte meningen när man nu går på högskola. Eller?
Nåja, tur att det finns många som studerar till sjuksköterska här... ;)


I fredags hade vi gästföreläsning. Vi satt där inne och föreläsaren babblade på snabbt som fan, alla skrev o skrev o skrev och en i föreläsningssalen svarade på alla frågor. Vi andra ba: "Wtf? Hur vet hon allt det här!?" Paniken kröp längs ryggraden men tillslut började jag misstänka nåt. Hon var liksom för opedagogisk. Nåt stämde inte. Jag luftade mina tankar till mina "föreläsningsgrannar" och två minuter senare rusade det in faddrar och visslade med visselpipor, "NI HAR TVÅ MINUTER PÅ ER ATT LÄMNA BYGGNADEN!" Alla på hela högskolan hade blivit lurade, så samlades vi, 600-700 studenter och marscherade in på stan och skanderade våra slagord och ramsor under poliseskort. Sen blev det lite aktiviter o sådärva och bland alla ekonomprogram, så vann vi, föga oväntat ;)

Samma kväll skulle jag, Malle, Frida & lilla Malin ( massa malin här serru) ha en mysig filmkväll. och det hade vi - med godis och cocacola. Sen såg vi lite på TV och skvallrade lite ...men plötsligt, runt halv nio, blev det tyst! Alla skruvade på sig lite ängsligt och tittade nervöst på varandra tills Malle tyst sa: "...det skulle ju vara kul o gå ut ikväll... det är ju näst sista kvällen..."

Två sekunder senare sken Frida upp med ett lömsk leende och utbrast: "TEQUILA!?"
...O det sprack! 



Sen blev det en jävla fart alltså, öl & vin flödade och vid halv tolv ramlade vi in på kåren och undergången omfamnade oss. Det blev, föga oväntat, succé! :D Stört roliga människor här asså. Jag kan verkligen inte rå för det - men att småretas lite granna, bara lite granna, det tycker jag är okej och skitroligt. Som att slänga armen runt en dataspelstillverkare, gunga fram och tillbaka och sensuellt viska i dennes öra: "...oj,nu laggar det... HAHAHAHAHA"
Stört kul! :D


Igår var det finaldihsko & bartömning, mer än så kommer jag inte ihåg. ;)
Jorå, det blev bra! Det var massa folk ute :) Jag blev värvad till en fotbollslag igår, haha. Dom går upp i fyran nu är det tänkt, passar mig & mina stuider utmärkt tror jag! Måste bara hem till Södertälje och hjälpa Brunnsäng upp, vi förlorade ju ingen match alls i våras och nu? Hmpf. Nej, det skulle vara jävligt najs att glida hem näst nästa helg och eliminera Irakier och mariefredsbor. Mums.

Jaja, nu ska jag hänga tvätt och kramas med derivata, på återseende & tjoflöjt!
Sveriges högsta vattenfall ligger i Dalarna och heter Njupeskär. Det har en fallhöjd på 93 meter.

Kommentarer
Postat av: Dolph

SKÖNA PATTAR!

2008-09-08 @ 11:43:11
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

pax för blondinen i mitten med löksen och brunetten till höger på sista bilden! pax pax pacs pacs

2008-09-08 @ 17:35:23
Postat av: Pontus

Dolph: Det är sådana där primitiva män som du som gör att vi andra, propra & eleganta män får dåligt rykte ;)

Vesper: Haha, det är ba o tanka bilen och anlägga en visit ;)

Postat av: Marie

haha, fan vad förvånad jag blev när jag klickade in här och fick se Malin på bild :) hon kommer från min håla nämligen.

2008-09-09 @ 13:23:34
URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: Pontus

Jaså? Hur hittade du min blogg då? :)

2008-09-09 @ 16:31:04
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Lindberg

Pontus, nu har jag stört mig på en sak länge men försökt att tänka "låt gå, låt ske", men nu kan jag inte hålla inne min frustration längre.



Det heter "avlägga en visit", INTE "anlägga en visit"!

2008-09-09 @ 21:03:00
Postat av: Pontus

Noterar det och lovar bättring!

2008-09-09 @ 21:13:47
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Andréa

Pax för hon brunetten till höger på sista bilden!! Pontus lova att jag får henne!

2008-09-10 @ 19:12:37
Postat av: Andréa

Pax för hon brunetten till höger på sista bilden!! Pontus lova att jag får henne!

2008-09-10 @ 19:12:58
Postat av: Andréa

Pax för brunetten till höger på sista bilden! Pontus lova att jag får henne ;)

2008-09-10 @ 19:14:47
URL: http://andreaaa.blogg.se/
Postat av: Andréa

blev visst väldigt många komentarer...

2008-09-10 @ 19:15:38
URL: http://andreaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback