Anmäld!

Det blir Åre igen! Jag har anmält mig, nu med studentrabatt -tack-så-mycket.

Fotot ovan är för 9 månader sen under studentveckan i Åre. FINT VA!? Det verkar bara vara jag, bögar och tjejer som uppskattar shysta vyer.

Nu ska jag dit under studentveckan fast som äkta student istället för kommunalare, yes! :)

Idag hade jag och 30 andra ekonomstudenter skrivit upp oss för möte med en revisionsfirma; PriceWaternåntingnånting.
Det var rätt lite info men mycket mat. Tack-så-mycket ;)
När jag jobbade på Redovisning- & Ekonomisupport, då, då kom revisionen på våren och spanade in saker och ting. Ekonomerna på avdelningen blev lite nervösa. Eller alltså. Jag menar, vem fan vill bli kontrollerad? Egentligen?
Jag är bra på att tolka folk, på hur de betér sig, sociala impulser o sånt.
Vi var sjukt trevliga mot revisorerna. Sen hur mycket hjärta det låg bakom vänligheten, det kan väl diskuteras...
Med andra ord; Att vara revisor innebär att man får mycket wienerbröd och falska leenden.

Sen besannades mina fördomar mot revisorer. Revisorer och sadister går hand i hand.
Jag frågade dom bl.a:
"När man sitter och granskar någons redovisning - vill man liksom inte hitta fel då? Det måste ju vara tråkigt att bara scrolla ner papprena utan att göra nåt...?"
Revisor Martin: "Alltså vi kollar ju på mycket annat o blah blah blah*bortförklaringar, bortförklaringarmen, haha, det är väl lite kul... eh, eller alltså att påverka och göra sitt jobb, det bästa är förståss om man upptäcker att företaget i fråga betalat in för mycket skatt så de får tillbaka typ 50000:-"

...Ja, för det händer säkert jätteofta. Du Martin, du verkar vara en hygglig kis - även fast du är sadist. Alla revisorer är sadister. End of discussion.

Jag vill inte bli sadist. Jag vill bli finansman! Men jag tackar så mycket för maten, delikat! ;)
Sveriges djupaste sjö är Hornavan i södra Lappland.

Kommentarer
Postat av: Pacs

Du kommer aldrig ha lika kul där uppe utan the crew!

2008-09-26 @ 01:18:45
Postat av: Pontus

Beställ biljetter då, det skulle ni väl göra? Vi är fortfarande The Fantastic Four. Styr nu.

Postat av: Pacs

Som tobbe i köping säger; det kostar pengar pontus, det vet du

2008-09-26 @ 11:22:37
Postat av: Pontus

Haha, du påminner om Tobbe i Köping, det vet du.

Du är ju för fan stenrik!

2008-09-26 @ 12:06:57
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: malle

Hahahaha! Ryktet stämde sjukt roligt!

Filmen va klockren!

2008-09-26 @ 12:25:17
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

gruppboendet har inte tillgång till sina egna pengar tyvärr. Haha, han får plantera om blommor och klippa buskar på solrosens gruppboende för 2 lax i månaden:D

2008-09-26 @ 14:35:34
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en snygg och hipp mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-26 @ 14:36:55
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: fynda kläder

Fynda billiga kläder i min blogg! :)

2008-09-26 @ 14:39:36
URL: http://fyndaklader.blogg.se/
Postat av: Pontus

Malle: Alltid kul att göra nån glad ;)

Hespero: HAAAAAHAHAHAHAHAHAH!!! "plantera om blommor" stackars stackars little T :D

O så tror han fortfarande att han målar på scania :D Stört kul! Men jag hörde att Lokani ska flytta? Isf är det bara du och Skötare Johnny kvar! Ni måste anställda Micke!

Astronauten: Tjena, jag gick faktiskt in på länken du skickade, men jag röstade på en annan bild som var snyggare, stört kul om jag får en mobil nu. HAHA! Spamma inte i min blogg igen, tack & adjö.

Fynda kläder: Jag klär mig ogärna i beggade tjejkläder. Tack ändå.

2008-09-26 @ 17:02:30
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Skötare

Yes P that's the deal. Im out of here, and I'm so looking forward do it.

So long suckers because tomorrow I will destoy Länna on my own.

2008-09-27 @ 10:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback