Johannes 20-år, hörde jag skål?

God afton!
Bilder dyker upp vid senare tillfälle, nu skall jag blott berätta om denna galenskap till tillställning;


När klockan var fyra satt jag och Paco med två öl och ett air-hockey spel i fullt ös. Johannes present var fixad o allt som pågick var Pacos trance i bakgrunden och den galna striden på air-hockey planen.
Så småningom droppade Alex-boi & Vesper in. Vi diskuterade möjliga destinationer där festen skulle hållas - platsen var nämligen hemlig - vi rabblade allt mellan Stuvsta & Enskede men det slutade med att alla ryckte på axlarna. Vart skulle vi egentligen?

Vi mötte upp sällskapet på runt 80 pers (?) vid Södertälje central och klockan 7 prick rullade det in en två-våningsbuss där jag, Pacs, Lindbergan & Fredde paxade framsätena där uppe. YES! ;) haha

Färden gick norrut, vi åkte förbi varje avfart som gick mot Stuvsta, vi åkte mer innåt mot Stockholm, mystiken tätnade...
plötsligt körde vi av vid Södermalm och rätt som det var så parkerade bussen utanför Café Opera.

Vi skred in och kypare sprang fram o tillbaka med champagne och minglet starade! Det var bordsplaceringar, vardera letade upp sin plats och maten började serveras. Förätt var nån form utav räkröra på macka, varmrätt var oxfilé med rödbetor o potatisgrating och efterätt var hallonsorbé med nån form utav kladdkaka muffin. HUR BRA SOM HELST!

Det tog inte lång tid fören man tappade bort räkningen på hur mycket man druckit, kyparna fyllde på hela tiden och plötsligt kom dimman. Man förstod var det skulle sluta nånstans.

Tiden gick och till slut gick vi in i själva salen på Café Opera, Johannes ordnade champagne, Lindbergan blev som ett barn på julafton, isen flög fram och tillbaka och när man stod där och hoppade i sofforna till "Laura - release me" ja, då, då fanns det inte så många problem i världen :D

Aja, nu till lite stört trams, alla vet att vi således bringar fram Paco i rampljuset - Som vanligt.

Han klarade inte av att dricka vin till maten så han beställde in öl, kosta vad det kosta vill, 60 spänn för 33cl, JA! Det var ju nöd!!! Men vår generösa vän skulle absolut lägga in en flirt hos sin bordsgranne, hon, juristen.
Paco: "Due, gillar du öl?"
"Javisst"
"Du kan smaka om du vill" Säger han och går därifrån! HAHAHAHA! Det finns bara en Pacs.

Samma Paco snubblade runt klockan  halv 2, ramlade i glassplitter och blev rätt blodig. Vad han gjorde mellan 2 till halv 4 är det fortfarande ingen som vet, men vi hittade han utanför Café Opera med toalettpapper virat runt hela armen. Hans jeans är blodiga och hans vita boomerang-jacka är inte längre vit, utan rödrandig. 

 Vi kilar iväg o käkar och sen går vi förbi en busshållplats där det sitter två tjejer
Paco: "Tjena brudarrr, läget då?"
Tjejerna: "...Bra..."
Paco: "aha, kan jag få era nummer eller?"
Tjejerna, skrajja till döden: "Näe..."
Paco helt oförsående: "Men varå, är det bara för att jag är helt jävla blodig eller!? Asså, jag ser ju för fan inte ut såhär varje helg fattar ni väl!"
HAHAAAAAAAHAHAHAHAHA - Vi kan gott konstatera att Thomas blev utan nummer.

klockan är plötsligt halv 5 och jag, Lindbergan, Vesper & Pacs tar taxi hemmåt. När vi närmar oss Södertälje så utbrister Paco:
"Asså, jag måste fan till akuten, jag håller på o förblöder, totalt!"
Pontus: "Men va? Det har ju koagulerat, det är ju lugnt?"
Paco: "MEN NEJ! JAG HÅLLER JU FÖR FAN PÅ ATT DÖ HÄR!"

Vi stannade till akuten, men jag måste berätta resten med bild och filmer till, för det var så stört roligt!!! To be continued!

TACK Johannes, för en underbar kväll :)


Höger testikel väger i genomsnitt 10 gram hos en kines och 22 gram hos en europé.



Kommentarer
Postat av: Pacs

Haha helt sjukt vilka roliga saker vi hittar på ibland. Sjukhuset var fan bra roligt haha.

Bra skrivet pontus

2008-10-12 @ 21:33:53
Postat av: Max

Hahaha! Det finns bara en Paco Asp, det finns bara en Paco Asp, en Paco Aaaasp, det finns bara en Paco Aaasp :D

2008-10-12 @ 23:29:18
Postat av: Anonym

Bra & veta vad som hände. Thomas hade lite "luckor" gällande detaljer från lördagen....

Citat: " jag skulle bara ut & röka, helt random & vips så blöder jag på hela armen". Vist hatar man när sånt händer =0)

2008-10-13 @ 22:21:13
Postat av: Pacs

Din anonyma rackare, jag var inte så full men efter en hel kväll med brad bois kan man inte minnas allt, händer så roliga saker hela tiden.

2008-10-13 @ 22:57:13
Postat av: Pontus

Pacs: HAHA, STÖRT BRA!

Max: Ja, det är bra, men samtidigt tur. Tänk dig Thomas som tvilling, fy farao...

Anonym: Det är inte så lätt att vara Thomas... :D

Postat av: Pacs

Pontus, jag ska mörda dig

2008-10-14 @ 15:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback