Ekvation med automatisk disaster

Det är måndag och jag sitter på msn och web-camar med Paco.
...Inte nog med det; Idag hade vi övningar på ekonomistyrningen. Jag hade faktiskt varit duktig och gjort lite mer än vad man skulle, vi skulle till uppgift 21 men jag hade gjort till 28 - så att jag kunde babbla igenom helgens bravader istället för o jobba :)
Iaf så tar jag tag i mig själv och frågar läraren om hjälp och möter ett: "aha, ligger du här framme? Du har alltså gjort allt innan och kan allt?"
"Öh, ja, jo, jag hoppas det..."
"Då ska jag fråga ut dig på föreläsningen sen, vad heter du?"
Pontus! Skriker Sebbe bredvid och flinar.
Hon går iväg, jag sitter o muttrar och blänger åt Sebbe.

Sen på föreläsningen när det är en full sal på runt 85 pers kanske så sitter jag som vanligt och halvdrömmer lite. Det hon pratar om har jag ju koll på. Jag har ju gjort det redan, lätt som en plätt... hm, fest på torsdag var det ja... och sen på lördag också... hm, ska köpa TV:n på torsdag... måste ba ordna skjuts till mediamarkt....
"...Så om ekvivalentvolymen är 2000, Pontus, vad blir pris/st?"
"...Öh? Wabada..?"
Sebbe: "...180 blir det"
"Precis, 180! haha" Säger jag och nickar instämmande och ger Sebbe en klapp i ryggen.

...och idag var det intervjuer ja... styrelse, det låter väl bra... hm.. vad ska jag laga för middag idag mån tro... kanske carbonara... mums...
"Pontus, vad är täckningsgraden, slå in det på din räknare!"
"va? jaja, man tar ju fasta kostnader delat på täckningsbidraget va? jo men det gör man..."
"Ja, gör det då."
"jahapp, vavare nurå... 110000 delat på...? 29% nåt"
"29, 411%"
"Happ... öh... *110000/29,411=3740,1* ja, 3740,1 typ."'
"ja, eller va? Nu missade du två nollor."
"Vadåra? ....eller det var inget... haha" Det ska ju såklart vara 0,29411.....

Jag har inget emot att prata inför 85 människor - sålänge man säger nåt bra - att ha fel är inte riktigt min grej - Sånt är till för socialdemokrater och hockeyspelare - jag trivs inte alls med det. Nu blev jag ba dumförklarad istället..... Haha. Aja, bättre att jag blev det än nån okarismatisk fjant. Då skulle ju hans liv vara förstört. Jag knatar vidare jag, haha...

Det bästa med måndagar är iaf att jag unnar mig - vad jag kallar - lite måndags-lyxkaffe. Inget speciellt med kaffet dårå. Jag bara häller upp kaffet i ett champagneglas. Man måste ju succesivt vänja in sig i vardagen igen från helgen. This is how I do it.


Bäst är dock tisdagar, som jag kallar för lill-fredag. Onsdag är ju lill-lördag så det är ju fullt logiskt att tisdag är lill-fredag, är ni med? Då, för att börja vänja mig vid helg igen så unnar jag mig till o med lite socker i kaffet. Ibland trillar det ner lite baileys... med blandat reslutat...

Life's good, tralala...
Ett presentsnöre krullas då man drar det över ett saxblad eftersom fibrerna misshandlas på ena sidan av bandet och förlorar då förmågan att hålla formen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback