Dum, dummare, sms-låntagare

De knäcktes av sms-lånen

Tiotusentals svenskar i skuld "De lånar ut till vem som helst."

Ovanstående står på aftonbladet idag. Jag finner det hela rätt humoristiskt. Om man ihuvudtaget överväger ett sms-lån, då är man ju rätt korkad. Att ens hamna i en sån situation där man finner att sms-lån är den enda utvägen, det, det är korkat. När man sen argumenterat fram och tillbaka (förutsett att personen i fråga använt sin hjärna och begrundat sitt beslut) valt att ta ett sms-lån så får man automatiskt en mongo-stämpel på sig.
Att sen inte kunna betala tillbaka är ju rätt pinsamt och att då vika ut sig i tidningarna, frivilligt, med bild dessutom, det får mig att skratta högt :D
"Hej såhär ser jag ut, jag är inte bara korkad, utan ett mongo också"

Att sedan sossetidningen aftonbladet anklagar företagen att det är deras fel, är inte bara en felaktig slutsats utan också en förolämpning mot människan som individ då aftonbladet menar på att individer inte kan tänka och ta beslut själva utan Måste ha begränsningar och regler satta av, av vem då? Staten förslagsvis.
Nej tack.
Ni människor på bilderna ovan, min sympati för er är 0. Jag föraktar er.

Eder samhällsupplysare
CJ Pontus Sjögren
Katter har över hundra vokalljud, medan hundar bara har runt tio.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Väl skrivet!

2008-11-27 @ 14:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback