Woooohooo!! Pax för...

att ha Seyfonmonumentet på min gräsmatta!
http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=26620&isp2=hela
Dom har ju överklagat ...igen... nu till regeringsrätten.
Det roligaste till sånna här artiklar är kommentarerna efteråt.
Först kommer det alltid en fanatisk assyr, typ: SÅ LÄNGE MITT STOLTA ASSYRBLOD FLYTER I MINA VENER SKA JAG KÄMPA FÖR VÅRT SEYFONMONUMENT OCH MOT MUSLIMERNA, DEN ASSYRISKA ELDEN SKA BRINNA MÄKTIG OCH VACKER OCH VI GER ALDRIG UPP, MÅ GUD VISA VÄGEN OCH HJÄLPA VÅRT FOLK!

Sen kommer någon vanlig "förnuftig" Svensson som säger: "Vi vill bara att ni betalar monumentet själva och ställer det på er mark. Lägg krafter på nåt vettigare istället. "
Då kommer den fanatiska assyrens side-kicks igång med 'tunga' argument såsom: "Jävla smygrasister, ni förnekar ett massmord, jag vill bara hedra mina förfäder!!!"

Nån svenne har tröttnat och vill provocera lite - för syrianer/assyrer är nog det mest lättretade man kan få tag på: "Du kan väl hedra dina förfäder varje dag om du vill, eller måste du ha ett monument till det? Skriv ut en bild från datorn och titta på istället. Ni kommer till vårt land och kräver massor med saker hela tiden! Ni ska ha bidrag, våra jobb, ni kastar sten på våra bussar. Kort sagt: NI FÖRSTÖR vår stad!!! Och nu vill ni att vi ska betala nåt monument som vi inte bryr oss ett skit om!? Inte undra på att folk krigar i era länder, ni är ju för helsike barbarer allihopa. / Välbeställd pershagenbo 

...Och så här håller det på. Det är ju ingen mysig stämning inne på LT.se direkt. Det är ganska tragikomiskt. Å andra sidan är ett skattebetalat Seyfonmonument det sista man vill ha...
Till frukost åt jag en marmeladmacka, ett glas jordgubbsfil och ett glas äppeljuice.

Kommentarer
Postat av: Micce

Shit, skrämmande läsning det där. Lite komiskt dock att dom ser Södertälje som nån form av företrädare för Sverige. Om nu Sverige skulle få för sig att erkänna folkmordet, varför ska då Södertälje stå för kalaset?

2008-05-20 @ 12:12:10
Postat av: Charlie

hehe sköna folk är, liksom om man nu vill ha ett monument, som egentligen enbart berör assyrier/syrianer och tycker att det bör stå i Södertälje, varför kan man inte bara betala det själv isåfall? skaffa en insamling så får de säkerligen in de pengar som behövs, om det nu finns ett så pass stort intresse för ett monument. Förstår inte själva idén med att skattebetalarna ska betala för ett monument... de roligaste kommentarerna är endå de som skriver: "Det handlar inte om pengarna, men jag tycker endå att detta är en kommunalfråga där skattebetalarna bör betala för monumentet... jag själv bryr mig inte alls om monumentet, vill bara ha ett erkännande..." ja men för helvete, inte direkt så att folk toknekar till folkmordet, jag anser bara att det är skumt att man så gärna vill ha ett monument, men vill att andra ska betala för det... äh jag förstår ingenting.

2008-05-20 @ 13:08:40
Postat av: Pontus

Micce & Charlie: Ja, aldrig får man ett tillfredställande svar om varför de själva inte kan betala för sitt eget kalas... Vad köper de i stället mån tro? Stenar kanske...
Hahaha! Det där var inte så PK, bara ett oskyldigt skämt ;D

Postat av: Sofie

Värmde du filen också?:)

2008-05-21 @ 23:13:27
Postat av: Moja

Big tnks for interesting and useful site!

2010-11-17 @ 21:27:32
URL: http://moja.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback