Nog för att Erik Niva ser ut som en fjant...

...Men skapa en smula fotbollsfeber kan han ;)
Jag ska peta ner några rader från hans krönika i S:


Visst går det fortfarande att inbilla sig att ett OS kan väcka ett liknande intresse, men det är helt enkelt inte sant.
    När de två engagemangen stod emot varandra sommaren 2004 så spelade det ingen roll om måtten mätte ekonomi, engagemang eller vad som helst; fotbolls-EM i Portugal var på alla sätt mellan två och tre gånger så stort som sommar-OS i grekland.
    Omfattningen kan i och för sig tyckas vara irrelevant för oss idrottsälskare, men någonstans där i massan finns ändå något som lockar.
   Folk drar folk.
   Det som är intressant för den ena blir per automatik också mer intressant för den andra.

En del av kittlingen med de verkligt stora idrottsevenemangen är känslan av att befinna sig i stormens öga, att själv se hur morgondagens nyheter blir till.
   Det pratas ibland ibland om hur det moderna västerländska samhället saknar "lägerelder", något som får alla att samlas och som skapar gemensamma upplevelser.
   I sommar tänds en sådan lägereld - högre och starkare än någon liknande eld som tidigare brunnit - och jag vet redan nu att alla som läser de här raderna kommer att samlas vid den.
   Så roligt som vi ska ha har vi ju inte haft på två år.


RAAAWR!!!! Stackars Grekland den 10 juni...  Jag ser det framför mig, domaren blåser av för avspark och Lagerbäck drar fram sin arm som i en enorm Charge, och vrålar med skräckinjagande röst som mäter 5,6 richterskalan: Unleash hell!!!

Det finns en kvarts miljard aktiva fotbollspelare i aktiva lag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du får en bra dag. :)

Postat av: hespero diwalla

alltså! skriver du om fotboll igen så fackar jag ur! jag har inte läst mer än en rad, men jag antar att det handlar om fotboll... hörs sen

2008-05-30 @ 19:21:37
Postat av: Max

Full fart framåt håll tätt bakåt!

Fy fan vad vi ska köra över Fogdö imorn tror du hänger en 4-5 bara för att du missa seriefinalen ;P

2008-05-31 @ 00:43:34
URL: http://brunnsengsik.webs.com
Postat av: Pontus

Hespero: Ey! Pax för att fota dig när du fackar ur! :D haha, jag kommer bevaka EM varje dag! ;) Stackars Vesper... Du får väl hänga hos blondinbella under tiden...
Max: Jag tänkte iaf spika 3. Vi får se! ;D

2008-05-31 @ 11:26:48
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

jag kan också se på när sverige spelar, men du skriver fan inte om fotboll på bloggen!

2008-05-31 @ 17:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback